نگرش سایت
۷۸/۰
۰۰/.۰
۳۶۷
معناداری آزمون
با توجه به جدول فوق سطح معنی داری این رابطه مقدار ۰٫۰۰ محاسبه شده است که کمتر از معیار ۰٫۰۵ میباشد؛ بنابراین رابطه بین دو متغیر موردبررسی تایید میشود. ضریب همبستگی این آزمون مقدار ۰٫۷۸ محاسبه شده است که نشان میدهد ۷۸ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل توضیح داده میشود. همچنین ضریب همبستگی مثبت بوده که نشان از وجود رابطه مستقیم بین دو متغیر دارد. با توجه به این مورد میتوان بیان نمود که متغیر مستقل موردبررسی دارای رابطه معنی داری با متغیر وابسته میباشد. از آنجایی که سطح معناداری برابر ۰/۰ شده است که کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) میباشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین نگرش سایت و نگرش خدمات وجود دارد (پیوست شماره ۱۳).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
تجزیه و تحلیل فرضیه نهم:
r=0 H0: (نگرش خدمات بر قصد خرید مشتریان تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰ (نگرش خدمات بر قصد خرید مشتریان تأثیر دارد).
در اینجا نیز به منظور بررسی رابطه بین دو متغیر نگرش خدمات و قصد خرید مشتریان از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده و فرض صفر را هم بهصورت زیر انتخاب میکنیم. با انجام آزمون در سطح ۹۵ درصد نتایجی به شکل زیر حاصل میشود:
جدول ۴- ۱۵: ضریب همبستگی بین متغیرهای نگرش خدمات و قصد خرید مشتریان
متغیر ملاک
شاخص آماری
متغیر پیش بین
ضریب همبستگی
(R2)
سطح
معنی داری (p)
تعداد
نمونه (n)
نتیجه آزمون
قصد خرید
نگرش خدمات
۷۹/۰
۰۰/.۰
۳۶۷
معناداری آزمون
با توجه به جدول فوق سطح معنی داری این رابطه مقدار ۰٫۰۰ محاسبه شده است که کمتر از معیار ۰٫۰۵ میباشد؛ بنابراین رابطه بین دو متغیر موردبررسی تایید میشود. ضریب تعیین این آزمون مقدار ۰٫۷۹ محاسبه شده است که نشان میدهد ۷۹ درصد تغییرات متغیر وابسته توسط متغیر مستقل توضیح داده شده است. همچنین ضریب همبستگی مثبت بوده که نشان از وجود رابطه مستقیم بین دو متغیر دارد. با توجه به این مورد میتوان بیان نمود که متغیر مستقل موردبررسی دارای رابطه معنی داری با متغیر وابسته میباشد. از آنجایی که سطح معناداری برابر ۰/۰ شده است که کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) میباشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین نگرش خدمات و نگرش خرید وجود دارد. (پیوست شماره ۱۴)
۴-۷ آزمون مقایسه میانگین چند جامعه (ANOVA)
برای مقایسه میانگین دو یا چند جامعه (تأثیر یک متغیر مستقل گروه بندی بر یک متغیر وابسته) از این آزمون استفاده میشود.
جدول ۴- ۱۶: آزمون مقایسه میانگین چند جامعه
ANOVA