جدول ۴- ۱۳- مدل رگرسیونی
مدل
برآورد پارامتر ها
آماره t
سطح معناداری
عرض از مبدا ۰β
۷۶۴/۰
۰۸۱/۱
۲۹۱/۰
قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه ۱β
۷۱۳/۰
۷۶۴/۳
۰۰۱/۰
همانطور که در جدول۴- ۱۱ مشاهده می شود مقدار ضریب همبستگی و مقدار R2 یا همان ضریب تعیین به ترتیب برابر ۶۲۶ /۰ و ۳۹۲/۰ می باشد این بدان معنی است که رگرسیون خطی بین متغیر وابسته (روش قیمت گذاری) و متغیر مستقل(قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه)به تنهایی حدود ۳۹۲/۰از کل تغییرات را توجیه می کند و مابقی سهم سایر متغیر هاست.
در جدول ۴-۱۲ فرض “H0: رگرسیون معنادار نیست”را در مقابل فرض “H1: رگرسیون معنادار است”را بررسی می کنیم. از آنجایی که سطح معناداری آزمون برابر ۰۰۱/۰می باشد، بنابراین فرض “H0: رگرسیون معنادار نیست” را رد می کنیم یعنی رگرسیون از نظر آماری معنادار است،که مقدار آماره F که در جدول ۴-۱۲ آمده گویای همین مطلب است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در جدول ۴-۱۳ فرض های H0 =β۱ β۰ را در مقابل فرض های H1≠ β۱ β۰ را بررسی می کنیم. فرض
۰ =۰β H0 : را با توجه به اینکه سطح معناداری آن بیشتر از ۰۵/ ۰ می باشد رد نمی شود یعنی۰β برابر با صفر می باشد ، ولی فرض ۰ =۱β H0: را با توجه به اینکه مقدار سطح معناداری آن برابر ۰۰۱/۰ می باشد و از میزان خطای قابل پذیرش(۰۵/۰=α) کمتر می باشد لذا می توان فرض۰ =۱β H0: را رد کرد.
به عبارت دیگر می توان گفت روش قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه بر شیوه های قیمت گذاری در مراکز اقامتی استان زنجان (هتل بزرگ زنجان و…) تاثیر دارد . که با توجه به مقدار برآورد ۱β که برابر ۷۱۳/۰ بدست آمده است، نشان از آن دارد که قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه بر شیوه های قیمت گذاری درمراکز اقامتی استان زنـجان( هتل بزرگ زنجان و…)تاثیر مستقیم دارد.
۴-۳-۱-۲. فرضیه چهارم
روش قیمت گذاری بازار گرا بر شیوه های قیمت گذاری درمراکز اقامتی استان زنجان ( هتل بزرگ زنجان و…)تاثیر دارد .
این فرضیه که به بررسی تاثیر متغیر مستقل(قیمت گذاری بازار گرا) بر روی متغیر وابسته ( روش قیمت گذاری) می پردازد از رگرسیون تک متغیره استفاده شده است . که نتایج حاصل در زیر جداول زیر آمده است:
جدول ۴- ۱۴- خلاصه مدل
مدل
ضریب همبستگی
ضریب تعیین
ضریب تعییین تعدیل یافته
۷۰۹/۰
۵۰۳/۰
۴۸۱/۰
جدول ۴- ۱۵- ANOVA
مدل
مجموع مربعات
درجه آزادی
میانگین مربعات
آماره F