۰٫۰۰
DMU15
نقاشی
۳۹۸
۱۵
۳٫۷۷
DMU16
هنرهای تجسمی
۱۴۶
۱۰
۶٫۸۵
در این جدول نیز مانند جدول مربوط به هزینهها، منظور از تعداد دانشجو، کل دانشجویان مقطع کارشناسی شاغل به تحصیل در سطوح مختلف هر گروه آموزشی است. درصد نیز به نسبت همین عدد محاسبه شده است. محاسبه درصد بر حسب دانشجویان سال آخر یا فارغ التحصیلان، این اشکال را داشت که ممکن بود فارغالتحصیلانی از سالهای قبل در آزمون تحصیلات تکمیلی پذیرفته شوند. بنابراین نمیتوانست معیار دقیقی باشد. از طرفی اینکه درصد نسبت به همه دانشجویان محاسبه شده، اشکالی را در مدل ایجاد نمیکند چرا که برای تمام گروه های آموزشی شرایط برابر است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در مورد پذیرفتهشدگان آزمون سراسری و آزمون دانشگاه آزاد، مجموع آنها به عنوان تعداد قبولی در نظر گرفته شده، یعنی هیچ وزنی برای هیچکدام قائل نشده است. میتوان برای دقیقتر شدن این مدل برای هر کدام از آنها وزنی را در نظر گرفت و جمع وزندار قبولیها را محاسبه کرد. این کار، مدل را بسیار پیچیده می کند. با توجه به اینکه هدف اصلی این تحقیق محاسبه کارایی واحدها نیست، از این کار اجتناب شده است. هر چندکه در بسیاری از موارد که هدف، محاسبه کارایی هم باشد، معمولا از این کار به علت پیچیده شدن مدل، صرف نظر می شود.
اطلاعات استفاده شده در این جدول، مربوط به آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۰ است. فرض می شود طی سالهای متوالی، تغییرات گسترده در نسبت قبولیها برای رشته های مختلف صورت نگیرد. هرچند، در غیراین صورت نیز، بهترین سالی که میتوان آن را ملاک قرار داد، همان سالی است که هزینهها در آن انجام شده است. بنابراین استناد به اطلاعات سال ۱۳۹۰ صحیح به نظر میرسد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که فارغ التحصیلان برخی از گروه های آموزشی، به علت جدیدالتأسیس بودن، تا سال ۱۳۹۰ هنوز به مرحله کارشناسی ارشد نرسیدهاند. بدیهی است که برای چنین گروههایی، این احتمال وجود دارد که به زودی طی سالهای آتی قبولیهایشان افزایش یابد و این به معنای بهبود عملکرد آن واحدها خواهد بود که می تواند کارایی سایر واحدها را تهدید کند.
جدول شماره ۴-۷، امتیاز هر نوع تألیف را بر اساس آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی نشان میدهد. در نهایت، جدول ۴-۸ میزان تألیفات هر گروه آموزشی(Y3j) را به تفکیک نوع آن منعکس می سازد. ستون آخر، جمع امتیازی است که هر گروه از بخش تألیفات به دست آورده است. در این امتیازدهی، به آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی استناد شده است. اطلاعات جدول ۴-۸، جمع تعداد تألیفات در سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ است.
جدول ۴-۷: امتیاز هر نوع تألیف مطابق با آیین نامه ارتقا
نوع تالیف
امتیاز
تالیف کتاب
۱۵
ترجمه کتاب
۷
مقاله علمی پژوهشی
۷
مقاله علمی مروری
۵
مقاله علمی تدریجی
۳