۷-۴ مذهبی ، اعتقادی
برنامه
شاخصه های اثرگذار مهم در بخش گرافیک تلویزیونی
مذهبی اعتقادی
۱- تصاویر و اشکال مناسب مفاهیم را بهتر و موثرتر انتقال می دهد.
۲- فونت مناسب و جانمایی مناسب می تواند اثر این برنامه را بیشتر کند.
۳- با کمک گرافیک می توان مفاهیم را ساده تر و قابل فهم تر به افراد عرضه داشت.
۴- زمان پخش این برنامه ها در ایجاد ریتم و حرکت با توجه به هنگام پخش آن تاثیرگذاراست.
۵- صدا می تواند کمک خوبی برای درک وتاثیرپذیری بیننده ها از مفاهیم بصری ایجاد کند.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۸-۴ ورزشی
برنامه
شاخصه های اثرگذار مهم در بخش گرافیک تلویزیونی
ورزشی
۱- استفاده از رنگهای پرانرژی و محرک در دکور و تیتراژ و کپشن های برنامه می تواند کمک زیادی به ایجاد حس شور و نشاط بیننده نماید.
۲- فضای بصری این برنامه ها باید شلوغ و گرم باشد.
۳- ریتم تصویری نقش به سزایی در ایجاد هیجان و نشاط و تاثیرپذیری فرد خواهد داشت.
۴- کادر و انتخاب نمای بصری درست در این برنامه ها به انتقال صحیح حال و هوای برنامه
می انجامد.
۵- موسیقی و صدا در برنامه های ورزشی می تواند خود عامل محرک و موثر بر فرد باشد.
جمع بندی:
در جمع بندی مطالب باید ذکر نمود که هدف ما استفاده ی صحیح و هوشمندانه از عناصر بصری درتولید برنامه های تلویزیونی است. طراح گرافیک با توجه به نتایج بدست آمده اکنون می داند که برای برنامه های با منوضوعات گوناگون نوع ترکیب بندی و رنگ بندی و… تصاویر والمان های بصری بایستی با هویت برنامه و مخاطب هدف آن همسو و درجهت بالا بردن سطح تاثیر باشد.
فهرست منابع و ماخذ
بیرکیوف،۱۳۷۲، تلویزیون و دکترین ان درغرب ، تهران،مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها
پیشگاه،احمد،نظری،زهرا، ۱۳۸۹، کتابشناسی رسانه ، تهران،پژوهشگاه فرهنگ وارتباطات وزارت ارشاد
دور،امه، ۱۳۷۴، تلویزیون و کودکان، رستمی،علی، تهران،انتشارات سروش
اولسون،دیوید، ۱۳۷۹، رسانه ها و نمادها، مهاجر،محبوبه، تهران، انتشارات سروش
کیت،سلبی،۱۳۸۰، راهنمای بررسی تلویزیون، عامری ،علی، تهران، انتشارات سروش
کپس، جئورگی، ۱۳۷۴، زبان تصویر، مهاجر، فیروزه، تهران، سروش
مهدی زاده،سیدمحمد، ۱۳۸۷، رسانه و بازنمایی، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دالوند، احمدرضا، ۱۳۸۷، خوانش صفحه بدون قرائت متن، تهران، مرکز مطالعات و تحقیق رسانه ها
احمدی، بابک، ۱۳۸۹، ازنشانه های تصویری تا متن، چاپ دهم، تهران، نشرمرکز