باتوجه به جدول بالا مشخص گردید چون سطح معنی داری آزمون یعنی مقدار (p=0) از مقدار الفای آزمون یعنی مقدار ۰.۰۵ کوچکتر می باشد بنابراین فرضیه پژوهش تایید گردید. در نتیجه بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده با تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان در سال ۹۳-۹۲ رابطه وجود داشت و همچنین با توجه به اینکه مقدار ضریب همبستگی بین این دو متغیر مقدار .۸۳۷ می باشد ،می توان نتیجه گرفت این ارتباط معنی دار مثبت شد بعبارت دیگر همزمان با افزایش سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده ونوگرا یا پژوهنده،تأخیر رضامندی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان نیز افزایش یافت و برعکس.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فرضیه جزئی اول :
بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با تأخیر رضا مندی تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان رابطه وجود داشت.
جدول۴-۷: جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده با تأخیر رضا مندی تحصیلی در دانش آموزان
سطح معنا داری
(p)
ضریب همبستگی
انحراف استاندارد
میانگین
حجم نمونه
متغیر ها آمارهها
۰۰۱/۰
.۷۸۳**
۰.۱۶۹۱۲
۳.۰۰۰۰
۲۷۰
سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده
۰.۲۹۵۲۷
۳.۴۷۲۲
۲۷۰
تأخیر رضا مندی تحصیلی
باتوجه به جدول بالا مشخص گردید چون سطح معنی داری آزمون یعنی مقدار (p=0.001) از مقدار الفای آزمون یعنی مقدار ۰.۰۵ کوچکتر بود بنابراین فرضیه پژوهش تایید گردید.در نتیجه بین سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده با تأخیر رضا مندی تحصیلی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان در سال ۹۳-۹۲ رابطه ای وجود داشت،همچنین با توجه به اینکه مقدار ضریب همبستگی بین این دو متغیر مقدار .۷۸۳* بود ، می توان نتیجه گرفت این ارتباط معنی دار مثبت بود بعبارت دیگر همزمان با افزایش سبک شناختی نوگریز و یا پذیرنده، تأخیر رضا مندی تحصیلی در دانش آموزان نیز افزایش یافت و برعکس.
فرضیه جزئی دوم:
بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان آبدانان رابطه وجود دارد.
جدول۴-۸:جدول مقایسه ای بین سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
سطح معنا داری
(p)
ضریب همبستگی
انحراف استاندارد
میانگین
حجم نمونه
متغیر ها آمارهها
۰۱۲/۰
.۱۵۹*
۹.۳۶۴۹۷
۳.۶۱۶۷
۲۷۰
سبک شناختی نوگریز یا پذیرنده
۲.۵۱۲۹۴