۴-۲- اطلاعات جمعیت شناختی نمونه ها
جدول ۴-۱- توزیع فراوانی نمونه ها بر اساس وضعیت تاهل
وضعیت تاهل
فراوانی
درصد
مجرد
۳۱۳
۳/۸۵
متاهل
۴۰
۹/۱۰
نا معلوم
۱۴
۸/۳
کل
۳۶۷
۱۰۰
همچنان که در جدول ۴-۱ مشاهده می شود، ۳/۸۵% (۳۱۳ نفر) نمونه مجرد و۹/۱۰% (۴۰ نفر) متاهل میباشند.
جدول ۴-۲- توزیع فراوانی نمونه ها بر اساس رشته تحصیلی
رشته تحصیلی
فراوانی
درصد
گروه فنی مهندسی
۲۰
۴/۵
گروه علوم پایه
۵۳
۴/۱۴
گروه علوم انسانی
۱۸۷
۵۱
گروه هنر
۵۳
۴/۱۴
گروه تربیت بدنی
۴۲
۴/۱۱
نا معلوم
۳۵۵
۳/۳
کل
۱۲
۱۰۰
جدول ۴-۲ نشان میدهد که، ۴/۵ درصد از نمونه ها در گروه فنی و مهندسی، ۴/۱۴ درصد در گروه علوم پایه، ۵۱ درصد در گروه علوم انسانی، ۴/۱۴ درصد در گروه هنر و ۴/۱۱ درصد در گروه تربیت بدنی تحصیل میکنند.
جدول ۴-۳ توزیع فراوانی نمونه ها بر اساس سن
سن
فراوانی
درصد
۱۸-۲۰
۷۹
۶/۲۱
۲۰-۳۰
۲۶۲
۴/۷۱
۳۰-۴۰
۱۷
۶/۴
نا معلوم
۹
۵/۲
کل
۳۶۷
۱۰۰
همان گونه جدول ۴-۳ نشان میدهد، ۶/۲۱ درصد نمونه ها در بازه ی سنی ۱۸-۲۰سال، ۴/۷۱ درصد در بازه ی سنی ۲۰-۳۰ سال و ۶/۴ در صد در بازه ی سنی ۳۰-۴۰ سال قرار دارند.
۴-۳- تحلیل توصیفی داده ها
اطلاعات توصیفی گروه نمونه شامل کمترین، بیشترین، میانگین و انحراف استاندارد هریک از متغیرهای مورد مطالعه و خرده مقیاس های آن ها در جدول های زیر نشان داده شده است.
جدول ۴-۴- شاخص های توصیفی خرده مقیاس های سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴
میانگین
انحراف استاندارد
کجی
کشیدگی
کمترین
بیشترین
باورها
۱۱/۳۶
۹۷/۳
۱۱/۰
۸۸/۰
۲۳
۵۰
اجتماعی
۵۵/۴۵
۴۱/۵
۱۲/۰-
۱۲/۰-
۳۰
۶۰
عبادی
۴۴/۲۰
۲۷/۴
۱۸/۲
۷۱/۲۰
۸
۶۰
اخلاق
۷۷/۷۶
۶۱/۱۰
۰۲۵/۰
۳۴/۰-
۵۰
۱۰۴
مالی
۱۴/۷۰
۴۶/۸
۲/۰
۱۴/۰-
۵۲
۹۴
خانواده
۴۶/۵۸
۳۳/۹
۵۴/۰-
۲۳/۰
۲۷
۸۰
سلامت
۶۴/۲۶
۲۲/۴
۳۸/۰-
۲۲/۰
۱۲
۳۶
تفکر
۱۴/۲۵
۲۶/۴
۰۵/۰-
۰۷/۰
۱۰
۳۶
امنیتی
۹۵/۱۸
۳۴/۳
۷۴/۰
۳/۲
۱۲
۳۸
زمان شناسی
۴۲/۱۹
۷۲/۳
۲۴/۰-
۱۴/۰-
۸
۲۸
سبک زندگی اسلامی
۴۱/۳۹۶
۵۹/۳۶
۲۴/۰
۰۴/۰
۳۰۸
۵۰۶
-
- Adler ↑
-
- World Health Organization ↑
-
- Kerr ↑
-
- Clockhon ↑
-
- Bourdieu ↑
-
- Max Weber ↑
-
- Schultz ↑
-
- Creative Self ↑
-
- Plasker ↑
-
- Dominant ↑
-
- Ruling ↑
-
- Getting ↑
-
- Avoiding ↑
-
- Socially Useful ↑
-
- Rollo May ↑
-
- Neurotic anxiety ↑
-
- Death Anxiety ↑
-
- Meaninglessness Anxiety ↑
-
- Condemnation Anxiety ↑
-
- Neurotic ↑
-
- Psychotic ↑
-
- Tillich ↑
-
- Terror Management Theory ↑
-
- Green berg ↑
-
- Soloman ↑
-
- Kierkegaard, S. ↑
-
- Nietzsche, F. ↑
-
- Yalom ↑
-
- Beker, E. ↑
-
- Proximal ↑
-
- Distal ↑
-
- Denial ↑
-
- Rejection ↑
-
- Delay ↑
-
- Distraction ↑
-
- Psychoanalysis ↑
-
- Regret Theory ↑
-
- Tomer & Grafton ↑
-
- Goodman ↑
-
- Eros ↑
-
- Self-regection ↑
-
- Yalom ↑
-
- Specialness ↑
-
- The belief in the existence of on ultimate rescure ↑
-
- Personal omnipotent servant ↑
-
- Obsequiousness ↑
-
- Walter mischel ↑
-
- Seldon ↑
-
- Pettigrew ↑
-
- Jung ↑
-
- Frommc ↑
-
- Behaviorism ↑
-
- Contingencies of reinforcment ↑
-
- Humanism ↑
-
- Maslow ↑
-
- Rogers ↑
-
- May ↑
-
- Frankl ↑
-
- Phenomenology ↑
-
- Self-actualization ↑
-
- Social learning ↑
-
- Albert Bandura ↑
-
- Type theories ↑
-
- Kertchmer ↑
-
- Culture pattern theries ↑
-
- Hans,J.Eysenck ↑
-
- Interactionism ↑
-
- Predispositions ↑
-
- Trait theories ↑
-
- Five-factor model of personality ↑
-
- Bakker ↑
-
- Korukonda ↑
-
- Suhail & Akram ↑
-
- Cicirelli ↑
-
- Ellison ↑
-
- Levin ↑
-
- Mc Cullough, Tsang & Brion ↑
-
- Hill TM ↑
-
- Mon H ↑
-
- Shyh Shin Wong ↑
-
- Thomas Olsen Gramstad, Rolf Gjestad and Brit Haver ↑
-
- Peter Hills ↑
-
- Shakel ford ↑
-
- Besser ↑
-
- Goets ↑
-
- Hayes & Joseoh ↑
-
- Watson & Hubbard ↑
-
- Malouf, Schutte, Bhullar & Rook ↑
-
- ILST ↑