حاکمیت شرکتی بخاطر سهم بسیار بالایی که در رشد اقتصادی و توسعه ملی دارد به یک موضوع اساسی تبدیل گردیده است و فقدان حاکمیت شرکتی خوب علت عمده ورشکستگی تعداد بالایی از شرکتهای بزرگ است
حاکمیت شرکتی و عملکرد شرکت
کینگسلی و تفیلاس
(۲۰۱۲)
آنها از ۲ دسته داده های جمع آوری شده استفاده کردند که نشان دهند چطور هیات مدیره ی پویا میتوانند مزیتهای رقابتی خود را به شرکتها آشکار سازند.
حال و آینده حاکمیت شرکتی ( عطف به بررسی نقش هیات مدیره و روابط سرمایه گذار در شرکتها)
ژوزف و همکاران
(۲۰۱۳)
صادر کنندگان سهام نیاز دارند قبل ازینکه درمورد قیمتگذاری در خصوص سهام جدید تصمیمگیری کنند.
روش دفتری قیمت کذاری در ساختار عرضه عمومی اولیه
نیتا و انا
(۲۰۱۳)
درصورتیکه مدیریت با کیفیت روی جنبه های عرضه عمومی اولیه در شرکتها اثر کند میتواند بعنوان مکملی در ارزیابی بازار و عملکردهای عرضه عمومی اولیه عمل کند.
کیفیت و چگونگی نقش مدیریتی در عرضه عمومی اولیه ی شرکتهای تازه تاسیس
توماس و دیگران
(۲۰۱۳)
این تحقیق در یک نمونه از ۷۸ مطالعه در خصوص حاکمیت شرکتی نشان می دهد که مطالعات کیفی در حاکمیت شرکتی از سال های ۱۹۹۰ به خوبی پیشرفت کرده اند.
توسعه تحقیقات حاکمیت شرکتی بواسطه روش های کیفی بصورت یک بازنگری از مطالعات قبلی
تری و همکاران
(۲۰۱۳)
۲-۱۹- خلاصه فصل
در این فصل ابتدا به تشریح مبانی حاکمیت شرکت، نقش هیات مدیره و همچنین عرضه عمومی اولیه و ارزشگذاری زیر قیمت پرداخته شد در ادامه به بیان پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی در موضوعات مرتبط پرداخته شد و در نهایت پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی بصورت خلاصه در جدولی گردآوری گردید.
فصل سوم:
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش های علمی، تغییرات قابل ملاحظهای پیدا کردهاند. این روندها و حرکتها سبب شده است که برای بررسی رشتههای مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود (بازرگان و دیگران ۱۳۸۹،۵۴). تحقیق را به دو منظور متفاوت انجام میدهند. نخست حل مشکلاتی که در حال حاضر در محل کار وجود دارد و دوم، افزودن به مجموعهی دانش بشری در زمینهی خاصی که مورد علاقه محقق است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
یک محقق پس از انتخاب موضوع باید به دنبال تعیین روش تحقیق باشد. انتخاب روش تحقیق به هدفها و ماهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن بستگی دارد، بنابراین هنگامی می توان در مورد روش بررسی و انجام یک تحقیق تصمیم گرفت که ماهیت موضوع و اهداف آن مشخص باشد. به عبارت دیگر، هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را آغاز کند تا او را هر چه دقیقتر، آسانتر در دستیابی به پاسخ یا پاسخ هایی که برای پرسش تحقیق در نظر گرفته شده، یاری نماید.
در این فصل کلیه مراحل روش شناسی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. زیرا انتخاب روش شناسی پژوهش صحیح پژوهشگر را به استفاده از شیوه و روشی رهنمون میشود که وی را هر چه دقیقتر و سریعتر در دستیابی به پاسخ هایی برای پرسش های پژوهش مورد نظر کمک می کند. در این فصل به تشریح روششناسی پژوهش، شامل فرضیههای پژوهش و متغیرهای مربوطه، تعریف جامعه نمونه آماری، دوره مطالعه، روش پژوهش، و نحوه گردآوری داده پرداخته میشود.
۳-۲- روش پژوهش
پژوهش حاضر از نظر طبقه بندی بر مبنای هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. هدف تحقیق کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. هم چنین تحقیق حاضر، از نظر روش و ماهیت از نوع تحقیق همبستگی است. در این تحقیق هدف، تعیین میزان رابطه متغیرهاست. برای این منظور بر حسب مقیاس های اندازه گیری متغیر ها، شاخصهای مناسبی اختیار میشود.