۱٫۲۴۶
۱٫۱۷۱
۱٫۰۵۴
۱٫۲۷۹۴
Kolmogorov-Smirnov Z
۰٫۲۴
۰٫۱۸
۰٫۱۶
۰٫۲۰
Sig
چون در صورت نرمال بودن توزیع داده های جمع آوری شده برای آزمون فرضیه ها می توان از آزمون های پارامتریک استفاده نمود ودرصورت غیرنرمال بودن از آزمون های ناپارامتریک استفاده کرد باتوجه به نتایج جدول فوق چون مقدارسطح معنی داری برای تمامی مولفه ها بزرگتر از مقدار خطا ۰٫۰۵ است بنابراین توزیع فراوانی گویه ها دارای توزیع نرمال می باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳-۲ آزمون فرضیات پژوهش
آزمون تی-استیودنت[۲۵]: برای ارزیابی میزان همقوارگی یا یکسان بودن و نبودن میانگین نمونهای با میانگین جامعه در حالتی به کار میرود که انحراف معیار جامعه مجهول باشد چون توزیع t در مورد نمونههای کوچک با بهره گرفتن از درجات آزادی تعدیل میشود، میتوان از این آزمون برای نمونههای بسیار کوچک استفاده نمود..
آزمون تی-استیودنت در حالتهای زیر کاربرد دارد:
مقایسه یک عدد فرضی با میانگین جامعه نمونه
مقایسه میانگین دو جامعه
مقایسه یک نسبت فرضی با یک نسبتی که از نمونه بدست آمده
مقایسه دو نسبت از دو جامعه
در این پژوهش، با توجه به نظر نخبگان مورد مشورت، در گردآوری داده های پرسشنامه، مورد توافق قرار گرفته است که اگر مقدار میانگین داده ها بیشتر از میانگین باشد فرضیه تایید می گردد.
۴-۳-۲-۱ آزمون فرضیه اول
فرضیه اول: آموزش کارآفرینی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه دارد.
فرض H0: آموزش کارآفرینی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه ندارد.
فرض H1: آموزش کارآفرینی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه دارد.
جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است که پاسخ ها ۵ مورد و بر مبنای طیف لیکرت می باشد که به پاسخ ها از وزن ۱ تا ۵ داده شده است.
در این بخش تاثیر آموزش کارآفرینی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه بررسی می کنیم.
آموزش کارآفرینی شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه
برای آزمون این فرضیه، فرض H1 به این صورت بیان می شود که میانگین نمره پاسخ ها در سطح اطمینان ۹۵ درصدبزرگتر از ۳ و فرض H. به این صورت که میانگین نمره پاسخ ها کوچکتر ۳ می باشد.
در این آزمون فرضیه آماری به صورت زیر بیان می شود:
H.: µ < 3
H1: µ >3
جدول شماره ۴-۶: نتایج آزمون T تاثیر آموزش کارآفرینی برشکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه
فرضیه اصلی
T
میانگین
انحراف معیار
سطح معناداری(P )