مبالغ ثبت نامی
۳۴۲۷۴
هزینه های زندگی
۲۸۸۰۰
بهداشت
۶۵۷
هزینه اخذ ویزا ( هر بار پرداخت )
۷۱۶
هزینه کل سالیانه
۶۴۴۴۵
هزینه کل سه سال تحصیلی
۱۹۱۹۰۳
جدول ( ۱۸-۴)نرخ هزینه تحصیلی مراکز دانشگاهی مالزی درقالب برنامه ۰+ ۳
کشور
شهریه تحصیلی
هزینه زندگی
جمع کل
مالزی
۱۳۰۰۰ RM
۸۰۰۰ RM
۲۱۰۰ RM
به طور کلی می توان نتیجه گرفت که فرصتهای تحصیلی در کشور مالزی بسیار فراوان بوده و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بطور فاحشی از سایر مناطق کشورها نازلتر است.
هزینه های مقدماتی . هزینه مهاجرت(۲۷۰۰رینگیت+ اقامت موقت حداقل۱۰روز(حداقل۵۰۰ رینگیت)مشتمل بر(اقامت در هتل)+ ثبت نام اولیه دانشگاه + هزینه ایاب و ذهاب از فرودگاه به مالزی و دانشگاه و . . . ) ( همان منبع ).
هزینه آموزش زبان . چنانچه داوطلبان در آزمون ورودی زبان مورد پذیرش واقع نگردند، لازم است که در کلاسهای زبان دانشگاه در ۳ سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته شرکت نموده و پس از طی دوره, در آزمون حضور یافته و پس از پذیرش به کلاسهای دانشگاه راه یابند حال چنانچه داوطلب در آزمون ورودی پذیرفته شود هزینه فوق راپرداخته ودرعوض برای هرترم حدود۳۰۰۰ رینگینت و در مجموع ۹۰۰۰ رینگیت می پردازد (مدت دوره حدود ۶ ماه است ) ( همان منبع ).
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
سوال سوم تحقیق: آموزش و پرورش ایران در گذشته از چه منابعی برای تامین منابع مالی خود استفاده می کرده است؟
تأمین منابع آموزش و پرورش در ایران. کشور ما از مجموعه تحولات جهانی در دهه های اخیر جدا نبوده و بحران مالی موجود در بخش آموزش عالی دنیا اگر چه با کمی تأخیر در جامعه ایران نیز آشکار شده است . در طرف تقاضا تقریباً تمام عوامل موثر بر رشد تقاضا برای آموزش را می توان مشاهده کرد. سرعت رشد بالای جمعیت و ترکیب سنی جوان آن که ناشی از در حال توسعه بودن جامعه است و وقوع پدیده انقلاب اسلامی نیز آن را تشدید کرده و نیز وجود تقاضای اجتماعی گسترده برای آموزش متوسطه که نتیجه سرمایه گذاری های وسیع در آموزش ابتدایی است و طرح آرمان هایی چون عدالت خواهی ، فقرستیزی و نیل به استقلال و خود اتکایی که سبب افزایش انتظارات جامعه برای دستیابی گسترده و سریع به خدمات عمومی شده تقاضای اجتماعی برای آموزش و پرورش را افزایش داده است(قارون ، معصومه -۱۳۸۰) .
نظام آموزش وپرورش در ۳۰ سال گذشته حجم فعالیتش از ۶/۴ میلیون نفر در سال ۱۳۵۰به بالاترین اندازه خود برابر با ۳/۱۸ میلیون نفر در سال ۱۳۷۷ رسید ودر سال تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰نزدیک به ۱۷میلیون نفر دانش آموز را زیر پوشش دارد . نرخ ناخالص پوشش تحصیلی برای سنین ۶-۱۷ ساله که سن متناظر آموزش ابتدایی تا پایان متوسطه است از ۵۲ درصد در سال ۱۳۵۰ به نزدیک ۸۹ درصد در سال ۱۳۸۰ رسیده است که در سطوح مختلف آموزشی به این شرح تفکیک می شود، آموزش ابتدایی به ۱۱۵درصد،آموزش راهنمایی تحصیلی کمی بیش از ۹۶ درصد و برای آموزش متوسطه حدود ۶۱درصد . (کمیته تامین و تخصیص برنامه و بودجه )
تحولات آینده جمعیت در سن ۶-۱۷ساله حاکی ازآن است که تا سال ۱۳۹۰ از حجم این جمعیت کاسته شده و از ۱۹ میلیون نفر در سال ۱۳۸۰ به ۶/۱۴درسال ۱۳۹۰ خواهد رسید . اما بتدریج از سال ۱۳۸۶ کاهش جمعیت درآموزش ابتدایی متوقف شده و با نرخ رشد بیش از ۵/۱ درصد افزایش خواهد یافت و تأثیر ایت تغییر جهت ۵ سال بعد درآموزش راهنمایی و سه سال بعد ازآن درآموزش متوسطه پدیدار شده و از اواسط دهه ۱۳۹۰رشد جمعیت ۶-۱۷ساله با کندی آغاز خواهد شد( همان منبع )
الف – اختصاص حجم قابل ملاحظه ای از منابع به آموزش
آموزش و پرورش در کشور ما حجم قابل ملاحظه ای از منابع را به خود اختصاص داده است . تغییرات گسترده در نظام آموزشی از قبیل توسعه آموزش های پایه ، افزایش سال های تحصیلی تجهیز واحدهای آموزشی به انواع وسایل آموزشی و ..با صرف فراوانی انجام شده است( همان منبع )
ب – نیاز فزاینده آموزش به منابع بیشتر