۳۷٫۲
۷٫۲
۴٫۹
محتوای کلی
۸٫۵
۲۰
۳۹
۲۰٫۷
۶٫۷
ویژگی های آماری محتوای کلی (مقیاس۰ تا ۱۰۰)
تعداد
کمترین
بیشترین
میانگین
انحراف معیار
۳۲۸
۰
۱۰۰
۵۱٫۴۹
۱۹٫۶۱
جدول فوق توزیع درصدی پراکندگی میزان گرایش به محتواهای مختلف برنامه های تلویزیونی از سوی تماشاگران آن را نشان می دهد که بیشترین علاقه به محتوای تفریح و سرگرمی و هیجان بوده و کمرین علاقه مربوط به محتوای اخبار و اطلاعات روز بوده است. توزیع فروانی کل محتوای مورد استفاده نیز نشان می دهد که میانگین آن در مقیاس صفر تا صد دربین افراد برخوردار از شبکه های ماهواره ای در حدود ۵۱٫۵ بوده است و انحراف معیار آن ۱۹٫۶ بوده که توزیع آن به این شکل است: دربین ۳۲۸ نفر دارنده ماهواره، ۶٫۷ درصد افراد در حالت کلی به اندازه خیلی کمی از محتواهای شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند، ۲۰٫۷ درصد نیز در حد پایینی از آنها استفاده می کنند درحالی که ۳۹ درصد برخورداران از ماهواره در سطح متوسطی از محتواهای مختلف ماهواره استفاده برده و ۲۰ درصد نیز تا حد بالایی از همه محتواها استفاده می کنند. این درحالی است که تنها ۸٫۵ درصد بصورت عالی از همه محتواهای شبکه های ماهواره ای استفاده کرده اند. نمودار ذیل توزیع فراوانی میزان استفاده از مجموع محتواهای برنامه های شبکه های ماهواره ای را نشان می دهد:
نمودار (۴-۱۶) توزیع فراوانی میزان استفاده از محتوای کلی ماهواره
۴-۲-۱-۲-۲- تحلیل متغیر وابسته (پایبندی به هویت فرهنگی)
در این بخش متغیر وابسته تحت عنوان پایبندی به هویت فرهنگی در چند سطح توصیف می شود دربخش اول تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی ارائه شده و در مرحله بعد توصیف کلی و ابعاد آن گزارش می شود
۴-۲-۱-۲-۲-۱- متغیر کلی پایبندی به هویت فرهنگی
در این بخش ویژگی های توصیفی میزان پایبندی به هویت فرهنگی ایرانی گزارش شده است. این متغیر بعد از همسوسازی گویه های تحقیق و ترکیب ابعاد مختلف آن برساخت شده است. تحلیل عاملی تاییدی گویه های متغیر هویت فرهنگی نیز نشان داده است که ابعاد مختلف این متغیر بخوبی از نظر آماری تایید شده اند. به این ترتیب که گویه های مربوط به ابعاد (عامل ها) مختلف هویت فرهنگی بخوبی بر روی خود آن عامل ها بار شده بودند و بار عاملی آنها در اکثر موارد بیش از ۰٫۴ بوده است. اما به دیلیل گستردگی نتایج بدست آمده از گزارش بار عاملی هر گویه و عامل خودداری شده است و تنها به این نکته پسنده می شود که یازده عامل مورد نظر در نهایت بیش از ۸۰ درصد تغییرات گویه های مختلف مفهوم هویت فرهنگی را تبیین کرده اند و شاخص KMO نیز بالای ۰٫۹۰۵ بوده است که مقدار آن مطلوب بودن نتایج بدست آمده را نشان میدهد. درمرحله بعد برای استفاده از اصل کاهش گرایی علمی و خلاصه وار کردن بادقت ۱۱ بعد مختلف هویت فرهنگی یک تحلیل عاملی سطح دوم از خود ابعاد مختلف آن به عمل آمده است که نتایج آن در جدول ذیل آمده است:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول(۴-۲۲) نتایج تحلیل عاملی سطح دوم ابعاد یازده گانه هویت فرهنگی
ابعاد
عامل اول فرهنگ عینی
عامل دوم فرهنگ ذهنی
مقدار واریانس تبیین شده
مقدار شاخص KMO
نحوه پوشش و لباس