جمع کل
سوال ۲۱ : مشکلات مربوط به تامین اعتبار و نقدینگی از بانکها جهت صادرات تا چه حد باعث کاهش صادرات میگردد؟
از ستون درصد فراوانی نسبی سوال ۲۱ میتوان نتیجه گرفت که ۵۴ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که مشکلات مربوط به تامین اعتبار و نقدینگی از بانکها جهت صادرات، تا حد خیلی کم باعث کاهش صادرات میگردد. همچنین ۳۷ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که مشکلات مربوط به تامین اعتبار و نقدینگی از بانکها جهت صادرات، تا حد کم باعث کاهش صادرات میگردد.
جدول ۴-۱۵ : جدول فراوانی پاسخهای پاسخ دهندگان به سوال ۲۱ پرسشنامه
درصد فراوانی نسبی
فراوانی
پاسخها
۵۴
۳۷
۵/۸
۵/۰
۱۰۸
۷۴
۱۷
۱
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
۱۰۰
۲۰۰
جمع کل
۳-۴: تجزیه و تحلیل سوالات تحقیق
۱-۳-۴: سوالهای فرعی
سوال فرعی ۱ : مهمترین عوامل درون سازمانی موثر بر موانع صادرات سنگهای ساختمانی کدامند؟
در این تحقیق، ۹ عامل درون سازمانی در نظر گرفته شده است که در صادرات سنگهای ساختمانی تاثیرگذار میباشند. موانع درون سازمانی موثر بر صادرات سنگ های ساختمانی عبارتند از :
۱) استفاده از فن آوری قدیمی در فرایند تولید و فرآوری سنگهای ساختمانی
۲) آشنایی ناکافی با ضوابط و استانداردهای کیفیت کشور خریدار
۳) عدم آموزش و تشویق صادر کنندگان در امر تجارت توسط دستگاههای ذیربط
۴) برپایی ناکافی نمایشگاهها، سمینارها، سخنرانیها و جراید در ارتباط با چگونگی رشد صادرات
۵) اطلاع رسانی ناکافی در ارتباط با شناخت فرصتها و نیازهای بازارهای هدف و انتشار بولتنهای اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی
۶) ضعف منابع انسانی در درون سازمان
۷) ضعف اطلاعات و بنیه مالی
۸) ضعف بینش در مدیریت راس سازمان
۹) آشنا نبودن سازمانها با تجارت الکترونیک و نداشتن وب سایت مناسب جهت اطلاع رسانی
برای تعیین و شناسایی مهمترین عوامل درون سازمانی موثر بر موانع صادرات سنگهای ساختمانی، از روش تحلیل عاملی استفاده میشود. نتیجه این روش در جداول زیر داده شده است. جدول اول نشان دهنده میانگین و انحراف معیار پاسخهای پاسخ دهندگان به سوالات ۱ تا ۹ پرسشنامه میباشد. بزرگترین میانگین پاسخها مربوط به سوالات ۲ و ۴ و کوچکترین میانگین پاسخها مربوط به سوال ۱ میباشد. جدول دوم نشان دهنده ضرایب همبستگی عوامل درون سازمانی بصورت دوبدو نسبت به یکدیگر میباشد. به عنوان مثال ضریب همبستگی بین عامل اول و دوم برابر ۱۶۱/۰ است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول سوم نتایج آزمون بارتلت و مقدار شاخص KMO را نشان میدهد. شاخص KMO، شاخصی از کفایت نمونهگیری است که کوچک بودن همبستگی جزیی بین متغیرها را بررسی میکند و از این طریق مشخص میسازد آیا واریانس متغیرهای تحقیق، تحت تاثیر واریانس مشترک برخی عاملهای پنهانی و اساسی است یا خیر. این شاخص در دامنه صفر تا یک قرار دارد. اگر مقدار شاخص نزدیک به یک باشد، دادههای مورد نظر برای تحلیل عاملی مناسب هستند. اگر مقدار شاخص کمتر از ۶/۰ باشد، نتایج تحلیل عاملی برای دادههای مورد نظر چندان مناسب نمیباشد. اکنون مقدار شاخص KMO برای عوامل درون سازمانی برابر ۶۲۲/۰ میباشد که بزرگتر از ۶/۰ است. پس دادههای مورد نظر برای تحلیل عاملی مناسب میباشند.
آزمون بارتلت بررسی میکند چه هنگام ماتریس همبستگی، شناخته شده یا ماتریس همانی است و بنابراین برای شناسایی ساختار مدل عاملی نامناسب میباشد. ماتریس همبستگی دارای دو حالت است :