تالار آرش-رفت- راست
۲۲۲ ۴۲ ۵۲ E430 46 29N
۱۰
تالار آرش-برگشت-راست
۲۳۹ ۴۲ ۵۲E 426 46 29N
۱۱
فرودگاه زرقان-رفت-راست
۹ ۱۷ ۴۱ ۵۲E 5 26 45 29N
۱۲
فرودگاه زرقان-برگشت-راست
۹ ۱۸ ۴۱ ۵۲E 5 24 45 29N
۱۳
رستوران الماس-برگشت-راست
۰۵۰ ۳۸ ۵۲E 872 44 29N
۱۴
پادگان سپاه-رفت-راست
۲۱۰۱ ۳۴ ۵۲E 51. 2 42 29N
شکل ۳-۶- موقعیت دوربینهای ثابت کنترل سرعت در مسیر
ما در این پایان نامه با بهره گرفتن از کروکیهای طبقه بندی شده سالهای ۸۸ و ۸۹ در دفاتر وسیستم ثبت تصادفات پلیس راه شیراز – اصفهان که به ترتیب۸۲۲ و ۶۶۲ بودند، به جمع آوری اطلاعات مفید و استخراج تأثیر استفاده از دوربینهای سرعت سنج بر کاهش تصادفات در این محور نائل آمدیم. لازم به ذکر است که پر حادثه ترین منطقه قبل و بعد از نصب دوربین از ابتدای دروازه قرآن تا گردنه باجگاه و کم حادثه ترین آنها در حوزه بین پل راه آهن تا انتهای حوزه پل فتح آباد بود. بهترین تأثیر در کاهش میزان تصادفات پس از نصب دوربین سرعت سنج در این محدوده میباشد.
۳-۸-چگونگی جمع آوری کروکی تصادفات
کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی که وظیفه رسیدگی به تصادفات را بر عهده دارند نتیجه بازدید خود را در قالب گزارش و ترسیم کروکی در فرمهای مخصوص تهیه و جهت بهره برداری سازمانهای مختلف و افراد از جمله بیمهها، مقامات قضایی و غیره در اختیار آنها قرار میدهند. منظور از ترسیم کروکی تجسم چگونگی برخورد وسایل نقلیه یا سایر واحدهای عبور و مرور همراه با ثبت آثار عینی حادثه مانند خط ترمز و آثار دیگر مسیر با بهره گرفتن از اشکال مناسب و مقیاس مشخص است. ترسیم کروکی صحنه تصادف از اهمیت زیادی برخوردار است. کروکی تصادفات اگر به طرز صحیح ترسیم شود نیازی به خواندن گزارش تصادفات نیست و در یک نگاه میتوان واقعه تصادف را تجسم نمود و در واقع یک کروکی خوب، آن است که با مخاطب حرف بزند و اطلاعات مورد نیاز را به سرعت منتقل نماید. یک گزارش خوب و کامل باید به شش سوال(کی، کی، کجا، چه، چرا، چطور) پاسخ دهد.
کی : زمان وقوع تصادف(ساعت و تاریخ تصادف)
چه کسی: هویت اشخاص و رانندگان تصادفی و مشخصات گواهینامه آنها و عابرین پیاده و مشخصات وسیله نقلیه
کجا: مشخص کردن محل تصادف، نوع راه، وضعیت شرایط راه و محل دقیق تصادف.
چه: نتیجه تصادف است
چرا: علت وقوع تصادف است
به طور کلی تصادفات بر حسب نتایج خود در دستهه ای کشنده و مرگ آور، منجر به آسیب و جراحتهای بدنی و منجر به زیان و خسارتهای مالی، تقسیم بندی میشوند. پلیس راهنمایی و رانندگی مسئول تهیه گزارش اولیه تصادف و جمع آوری اطلاعات و پرونده سازی برای آن است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
تهیه گزارش دقیق و ثبت کامل تصادف در تعیین روشهای جلوگیری از بروز تصادف و نیز ایجاد زمینههای مناسب برای اتخاذ تدابیر مهندسی و اجرای برنامهها و راه کارهای مؤثر و کارآمد، نقش مهمی ایفا میکنند.
برای افزایش ایمنی راه بایستی اطلاعات دقیقی در مورد محل وقوع، تعداد تصادفات، شدت آنها و نوع تصادفات در دسترس باشد. هرچه این اطلاعات کامل تر و توضیحات حادثه دقیق تر باشد. تعیین علت وقوع تصادف و ارائه معیارهایی برای اصلاح طرح و افزایش ایمنی ساده تر خواهد بود.
۳-۹- مراحل انجام تحقیق
در شکل زیر مراحل انجام تحقیق آورده شده است:
تهیه نقشه موقعیت دوربینها
تهیه مشخصات دوربینها
جمع آوری آمار تصادفات از مرفوک در مورد تصادفات قبل و بعد از نصب دوربینهای کنترل سرعت
تجزیه و تحلیل آمار قبل و بعد از نصب دوربینهای کنترل سرعت
جمع بندی و نتیجه گیری