مشتریمحوریمدیریت ارتباط با مشتری
۱۳
۲۰
۹۲۱۰/
مشتری گرایی مدیریت ارتباط با مشتری
۹
۲۰
۷۷۵۸/۰
با توجه به مقدار آلفای کرونباخ که که برای هر یک از عوامل بالاتر از ۷۰/۰ است می توان گفت که ابزار پرسشنامه این پژوهش، از پایایی مطلوبی برخوردار است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۱۰- روش های تجزیه و تحلیل :
به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی به شرح ذیل استفاده شده است :
۳-۱۰-۱- آمار توصیفی:
روش های توصیفی شامل جداول فراوانی و نمودارهای دایرهای میباشد که به منظور طبقهبندی، خلاصه کردن و توصیف دادههای بدست آمده مورد استفاده قرار گرفت.
۳-۱۰-۲- آمار استنباطی:
به منظور تجزیه و تحلیلی داده ها ی جمع آوری شده، از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده می شود به منظور تعیین ارتباط بین ابعاد مختلف مدیریت زنجیره تامین و نیز مدیریت ارتباط با مشتری از آماره r پیرسون که در مدلسازی معادلات ساختاری بین مسیرهای میان متغیرهای مکنون برآورد می گردد استفاده شد .
۳-۱۰-۳- نحوه شاخص سازی
به منظور استفاده از داده ها در مدلسازی معادلات ساختاری و با توجه به نتایج آلفای کرونباخ در محاسبه پایایی پرسشنامه، چون هر یک از ابعاد متغیرها از پایایی بالایی برخوردار بودند، بنابراین از میانگین پاسخ سوالات هر پاسخگو برای متغیرها استفاده شد .
که در آن vµ: میانگین نمره متغیر
Q: سوالهایی که یک متغیر را می سنجند
همچنین به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای Spss و EQS استفاده شد.
۳-۱۱- فرایند پژوهش:
در جریان پژوهش، ایجاد نقشه و طرحی برای انجام بهینه تحقیق، ضروری است تا با پیگیری مداوم و برنامه ریزی مناسب، از پراکنده کاری در جریان کار پژوهشی جلوگیری گردد. بنابراین در ادامه یک چهارچوب مفهومی از فرایند کار ارائه شود:
فرایند تحقیق در شکل ۳-۱ نشان داده شده است .
طرح سئوال تحقیق
واکاوی ادبیات تحقیق و مرور متون علمی و تحقیقات قبلی درباره CRM , SCM
مشخص کردن جامعه و نمونه آماری
بیان کلیات تحقیق ، بیان مساله ، اهمیت و ضروت و اهداف تحقیق
طراحی و ساخت پرسشنامه
و ارائه آن به پاسخگویان
جمع آوری داده های مورد نیاز
تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
نتیجه گیری و پیشنهاد
پایان
شکل ۳ – ۱ نقشه عملی تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل نتایج
۴-۱- مقدمه
هدف تحقیق پاسخ دادن به پرسش آغازی است. بدین منظور محقق فرضیه هایی را تدوین می کند و به مشاهداتی که فرضیه ها ایجاب می کند مبادرت می کند، سپس باید ببیند اطلاعات گرد آوری شده با فرضیه ها متناظرند، یا به عبارت دیگر، نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند متناظرند یا نه؟ بنابراین، نخستین هدف این فصل بازبینی تجربی است(کیوی و کامپنهود، ۲۰۹، ۱۳۸۲). بنابراین پس از جمع آوری داده ها به روشی که در فصل سوم تشریح شد. در این فصل داده های گردآوری شده مورد تجریه و تحلیل قرار می گیرد. تجزیه و تحلیل داده ها شامل دو بخش است: ۱- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها با بهره گرفتن از آماره های توصیفی نظیر، جداول توزیع فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار۲- آزمون فرضیه ها تحقیق با بهره گرفتن از مدلسازی معادلات ساختاری[۵۷]، به همین منظور با بکارگیری نرم افزارهای Spss و نیز EQS6.1 داده های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
۴-۲- آماره های توصیفی
در جدول ۱-۴ میانگین و انحراف معیار متغیرها و نیز تعداد و حداقل و حداکثر نمره هر یک از متغیرهای تحقیق مشاهده می شود. که در ادامه به توصیف آمارههای مرکزی و پراکندگی هر کدام از متغیرها پرداخته می شود.
۴-۲-۱- آماره های توصیفی ابعاد مختلف متغیر مدیریت زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین :
کارآیی: میانگین نمره متغیر کارآیی برابر با ۹۹/۳ است و نشان دهنده این است که میزان کارآیی زنجیره تامین شرکت بالاتر از میانگین نمره طیف (۳) است و بیانگر این است که کارآیی زنجیره تامین شرکت و انحراف معیار متغیر برابر با ۷/۰ است و نشان می دهد میزان پراکندگی نمره در این متغیر پایین است و تقریباً اکثر شرکت از نمره های مشابهی برخوردار هستند.
یکپارچگی: میانگین نمره متغیر یکپارچگی برابر با ۱۲/۳ است که برابر با میانگین نمره طیف است (۳) بنابراین ، این نمره بیانگر این است که یکپارچگی سیستم مدیریت زنجیره تامین شرکت در حد متوسط است. انحراف معیار این متغیر برابر با ۰۶/۱ است و تا اندازه ای بزرگ است و نشانگر این است که نظر پاسخگویان دربازه میزان یکپارچگی سیستم مدیریت تامین شرکت یکسان نیست .