مصرف کنندگان استفاده می کنند از محصولات تقلبی به عنوان یک جانشین برای برند های با ارزش مورد نظرشان که به آنها در ساختن هویشان کمک می کنند، همچنین برای انتقال معنای فرهنگی مرتبط و تحت تاثیر قرار دادن دیگران،اما فقط در یک بازه زمانی آنها می توانند افکارعمومی را فریب دهند.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
استفاده از برندهای تقلبی
تعیین نشده
کالاهای تقلبی مد
مطالعه کیفی،مصاحبه با ۳۰ مصرف کننده زیر ۳۰ سال در انگلستان (خریداران و غیر خریداران کالاهای تقلبی)
هو و همکاران[۱۹۹]، ۲۰۰۳
کیفیت متفاوت درک شده بین برندهای تقلبی و اصلی، قصد خرید را برای تمام محصولات طبقه بندی شده(منسوجات،لوازم چرمی،سی دی،نرم افزار،ساعت و عطر) کاهش می دهد.
قصد خرید
تفاوت کیفیت درک شده از محصولات برند تقلبی و برند اصلی
لوازم چرمی، ساعت، عطر
نظرسنجی،۲۰۲ تا مصرف کننده آلمانی در ترکیه(خریداران بالقوه کالاهای تقلبی)
جنر وآرتون[۲۰۰]، ۲۰۰۵
نگرش به سمت کالاهای فاقد جواز مولف بر قصد خرید تاثیر می گذارد؛ خانم ها قصد خرید کمتری دارند، سن در این رابطه تاثیر منفی دارد و تجربه خرید قبلی رابطه مثبتی با قصد خرید سی دی ها فاقد جواز مولف دارد.
قصد خرید سی دی ها فاقد جواز مولف
نگرش نسبت به کالاهای تقلبی،جمعیّت شناختی(جنسیت،سن،درآمد)،
تجربه قبلی
سی دی
نظرسنجی،۳۰۶ مصرف کننده هنگ کنگی(درصد بالای خریداران قبلی سی دی های فاقد حق مولف)
ونگ و همکاران[۲۰۱]، ۲۰۰۳
قیمت بیش اندازه نرم افزارهای اصلی دلیل اصلی استفاده از نرم افزارهای فاقد جواز مولف می باشد؛
مهم ترین عامل در دسترس بودن نرم افزارهای فاقد جواز مولف است.
خرید یا کپی کردن نرم افزار فاقد جواز مولف
سوالات باز-بسته برای انگیزه های بکارگیری نرم افزارهای فاقد جواز مولف
نرم افزار
نظر سنجی آنلاین در چین،۸۴ پاسخ دهنده؛ تجزیه وتحلیل محتوایی ۲۰۹ خبر چینی در رابطه با نرم افزارهای فاقد جواز مولف(خریداران بالقوه کالاهای تقلبی)
لاو[۲۰۲]، ۲۰۰۶
ادراک از محیط فروشگاه قصد خرید ساعت و عینک آفتابی تقلبی را افزایش می دهد،ریسک مالی و عملکردی قصد خرید برای مسکن را کاهش می دهد.
قصد خرید برای خرید محصولات تقلبی
محیط خرید و ویژگی های محصول درک شده، ریسک مالی،عملکردی، اجتماعی
مسکن، عینک آفتابی، ساعت
نظرسنجی،۱۴۴ دانشجوی ایالات متحده(خریداران بالقوه کالاهای تقلبی)
لیسن و نیل[۲۰۳]، ۲۰۰۱
نیات اخلاقی،رفتارهای خریدی که به شدت مربوط به رفتار استفاده است را کاهش می دهد؛ تاثیر نیات اخلاقی بر رفتار خرید برای مشارکت کنندگان مسن تر بیشتر از جوانترها می باشد؛
رابطه بین رفتار خرید واستفاده در بین مردها نسبت به خانم ها بیشتر است.
خرید و رفتار استفاده از نرم افزارهای فاقد جواز مولف
نیات اخلاقی،سن، جنسیت
نرم افزار
نظرسنجی،۲۴۳ تا دانشجوی هنگ کنگ(خریداران و غیر خریداران نرم افزارهای فاقد جواز مولف)
مورس و چانگ[۲۰۴]، ۲۰۰۶