۰.۰۰۰
۵.۶۹۳
۰.۲۵۴
تعهد
–
حذف از معادله رگرسیون
–
۰.۲۴۲
۱.۱۷۲
–
–
مقدار ثابت معادله رگرسیون
همانطور که از جدول ۴-۹ پیداست سطح معنی داری آزمون(sig) برای همه متغیرهای مستقل ورودی کمتر از ۰.۰۵ بوده و در نتیجه این متغیرها بر متغیر وابستهی وفاداری مشتری تاثیر دارند. بعبارت دیگر متغیر وابسته وفاداری مشتری از طریق متغیرهای مستقل اعتماد، مدیریت ارتباطات، مدیریت تعارض و تعهد قابل پیش بینی و برآورد میباشد. بطوری که با توجه به ضرایب بتای استاندارد شده، متغیر اعتماد با ضریب بتای ۰.۳۵۷ بیشترین تاثیر و متغیر مدیریت تعارض کمترین تاثیر را در وفاداری مشتریان دارند.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرضیه دوم: بازاریابی رابطهمند بر روی رضایت مشتری تأثیر مثبت و معنا دار دارد.
متغیر مستقل این فرضیه بازاریابی رابطهمند و متغیر وابسته رضایت مشتری میباشد. برای سنجش بازاریابی رابطهمند از سوالات ۱ تا ۱۴ پرسشنامه و برای ارزیابی رضایت مشتری از سوالات ۱۵ تا ۲۱ پرسشنامه استفاده شده است. میانگین و انحراف معیار متغیر رضایت مشتری بشرح جدول ذیل است:
جدول (۴-۱۰) میانگین و انحراف معیار متغیر وابسته رضایت مشتری
انحراف از میانگین
میانگین
ماکزیمم
مینیمم
حجم نمونه
۰.۷۲
۳.۷۹
۴.۸۶
۱.۴۳
۳۹۹
رضایت مشتری
همانگونه که از جدول ۴-۱۰ پیداست، در این نمونه ۳۹۹ تایی کمترین امتیاز برای رضایت مشتری عدد ۱.۴۳ و بیشترین امتیاز ۴.۸۶ میباشد. میانگین متغیر رضایت مشتری نیز عدد ۳.۷۹ بدست آمده است. چون این عدد از حد متوسط یعنی عدد ۳ بزرگتر است، میتوان گفت امتیاز بدست آمده از رضایت مشتری بالاتر از متوسط است و رضایت مشتریان در حد مطلوبی میباشد. انحراف از میانگین متغیر رضایت مشتری نیز عدد ۰.۷۲ میباشد.
مشابه فرضیه اول برای آزمون فرضیه فوق، یعنی تاثیر متغیر مستقل بازاریابی رابطهمند متغیر وابسته رضایت مشتری، آزمون رگرسیون متغیرهای مذکور انجام میشود.
جدول (۴-۱۱) آزمون رگرسیون برای فرضیه دوم
نتیجه آزمون