۳-۴- نمونه پژوهش ۳۷
۳-۵- فرایند تحقیق ۳۷
۳-۶- ابزار گردآوری اطلاعات ۳۹
۳۹
۳۹
۳۹
محدودیتهای تحقیق ۴۰
۳-۸- ملاحظات اخلاقی ۴۰
۳-۹-روش های آماری ۴۰
فصل چهارم: تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه ۴۱
۴-۲-آمار توصیفی ۴۱
۴-۳- بررسی نرمال بودن داده ها و اختلاف بین گروه ها قبل از اجرای برنامه تمرینی ۴۲
۴-۴-یافتههای استنباطی ۴۳
۴-۵- فرضیه های پژوهش ۴۳
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه ۵۰
۵-۲-خلاصه پژوهش ۵۰
۵-۳- بحث و بررسی ۵۲
۵-۴- پیشنهادات پژوهش ۵۶
فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………….۵۷
ضمائم………………………………………………………………………………………………………………………۶۳
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………….۷۲
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۴-۱ . اطلاعات توصیفی گروه های تحقیق در پیشآزمون، پسآزمون، یادداری و انتقال……………………………..۴۱
جدول ۴-۲٫ نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف………………………………………………………………………….۴۳
جدول ۴-۳٫ نتایج آزمون تحلیل واریانس دو طرفه پسآزمون……………………………………………………………۴۳
جدول ۴-۴٫ نتایج آزمون تحلیل واریانس دو طرفه آزمون یادداری……………………………………………………….۴۵
جدول۴-۵٫ نتایج آزمون t مستقل ………………………………………………………………………………………..۴۷
جدول ۴-۶٫ نتایج آزمون تحلیل واریانس دو طرفه آزمون انتقال………………………………………………………….۴۸
جدول۴-۷٫ نتایج آزمون t مستقل گروه ها در آزمون انتقال……………………………………………………………….۴۹
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار۴-۱٫ پیشرفت گروه ها از پیشآزمون تا پسآزمون…………………………………………………………………۴۲
نمودار ۴-۲٫ اثر متقابل نوع کانون توجه و نوع سبک شناختی در پس آزمون……………………………………………….۴۴
نمودار ۴-۳٫ اثر متقابل نوع کانون توجه و نوع سبک شناختی در آزمون یادداری………………………………………….۴۶
نمودار ۴-۴٫ اثر متقابل نوع کانون توجه و نوع سبک شناختی در آزمون انتقال…………………………………………….۴۸
فصل اول:
کلیات پژوهش
۱-۱-مقدمه
موضوع اکتساب مهارت و عواملی که احتمالا آن را تحت تاثیر قرار میدهد از دیرباز مورد توجه مربیان ورزشی بوده است. به نظر میرسد که عواملی نظیر انگیزش ، توجه ، آمادگی جسمانی و روانی در اکتساب مهارت از اهمیت زیادی برخوردارند. در مباحث یادگیری حرکتی به متغیرها و عوامل زیادی اشاره شده است که در فرایند یادگیری مهارت های حرکتی و نحوه اجرای آنها تاثیر میگذارند. در این میان توجه[۱] یکی از اجزای مهم و اساسی در آموزش مهارتهاست. اگرچه تلاش زیادی برای تعریف واژه توجه صورت گرفته است اما هنوز معنای روشن و قابل فهمی برای آن ارائه نشده است. به طور کلی توجه به معنای قابلیت فرد در پردازش است (مگیل، ۱۳۸۶؛ اشمیت و رایسبرگ، ۲۰۰۸). توجه می تواند به سمت یک عامل درونی و یا یک عامل بیرونی در اجرای حرکات و تکنیکها معطوف شود. در بیشتر تحقیقات تعریف درونی[۲] شامل دستورالعملهای متفاوتی برای آزمودنیها، جهت توجه کردن بر چگونگی اجرای یک حرکت میباشد. تعریف بیرونی[۳] متفاوتتر است و در آن اغلب از آزمودنیها خواسته می شود که روی موضوعی که در اطراف آنها وجود دارد و یا به بعضی از نتایج عملکردشان توجه کنند (ولف، ۱۳۸۸).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
از دیگر عوامل مهم در خصوص یادگیری، تاثیر تفاوتهای فردی[۴] است. یکی از مهمترین تفاوتهای فردی سبکهای شناختی و یادگیری[۵] افراد است. اکتساب مهارت ها در روشهای متفاوت، به علت سبکهای شناختی و یادگیری، متفاوت است. مطالعات انجام شده در این زمینه بیانگر این نکته است که افراد دارای تفاوتهای فردی مهمی در زمینه مسائل شناختی هستند که در حل مشکلات و تصمیمگیری به آنها اتکا میکنند؛ در واقع سبکهای شناختی عبارتاند از طریقی که شخص موضوعات را ادراک می کند، اطلاعات را به خاطر میسپارد، درباره مطالب میاندیشد و مسائل را حل می کند (امامی پور و شمس، ۱۳۸۶).
این روشها بسیار متنوعاند و مهمترین آنها عبارتاند از روشهای وابسته و ناوابسته به زمینه، تکانشی و تاملی روشهای همگرا و واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده (ویتکین و گودیناف[۶]، ۱۹۷۶؛ کلب[۷]، ۱۹۸۵، ۲۰۰۲). یکی از سبکهای شناختی که اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است، سبک مستقل از زمینه و وابسته به زمینه[۸] است. بنابر مطالب ذکر شده توجه یک فرایند شناختی است که کانونی کردن آن (درونی و بیرونی) برای اجرای موفقیت آمیز در ورزش حائز اهمیت است. لذا با توجه به تاثیر اجتناب ناپذیر سبک شناختی در دریافت و پردازش اطلاعات، در تحقیق حاضر سعی می شود تا دستورالعملهای نوع کانون توجهی در ارتباط با نوع سبک شناختی افراد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
۱-۲-بیان مسئله