6
این پرسشنامه شامل چهار قسمت اولویت بندی منابع بر مبنای منبع سوم (مربوط به مرحله اول تحقیق)، اولویت بندی منابع بر مبنای استراتژیها (مربوط به مرحله دوم تحقیق)، اولویت بندی استراتژی ها بر مبنای منابع (مربوط به مرحله چهارم تحقیق) و اولویت بندی استراتژیها بر مبنای میزان تاثیر آنها در افزایش کیفیت (مربوط به مرحله پنجم تحقیق) میباشد. متغیرها شامل هشت استراتژی و سه منبع مدیریت کیفیت هستند که استراتژیها عبارتنداز کنترل مستمر هزینه های کیفیت، چک کردن مداوم شکست ها، رویکرد دائمی به سمت هدف، رسیدگی دوره ای کیفیت، انتقال مداوم نظرات مشتریان، استفاده مستمر از دانش افراد، مدیریت مستمر اطلاعات کیفی، مدیریت مستمر سیستم کیفیت (آراویندان و دیگران، 1996) و منابع عبارتنداز منابع سازمانی، تکنولوژیکی و انسانی (هشام و شریف، 2012). نام استراتژیها و علامت اختصاری آنها در جدول 3-2 آورده شده است.
جدول3-2: نام استراتژیها و علامت اختصاری آنها
نامگزینه
علامتاختصاری
مدیریت مستمر سیستم کیفیت
MQS
چک کردن مداوم شکستها
CHF
رویکرد دائمی به سمت هدف
ATT
رسیدگی دورهای کیفیت
PQA
انتقال مداوم بازخورد مشتریان
TCF
استفاده مستمر از دانش افراد
UHK
مدیریت مستمر اطلاعات کیفی
QIM
کنترل مستمر هزینه های کیفیت
CQC
اعتبار یا روایی پرسشنامه
مقصود از روایی آن است که آیا ابزار اندازه گیری می تواند خصیصه و ویژگیای که ابزار برای آن طراحی شده است را اندازه گیری کند یا خیر. موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه گیریهای نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بیارزش و ناروا سازد (خاکی، 1382). روایی ابزار به کار گرفته شده از یک جهت، نوعی اعتبار محتوایی است که در این پژوهش به دلیل اقتباس از منبع معتبر تائید شده میباشد که به تائید خبرگان نیز رسیده است. از جهتی دیگر، روی تعاریف علمی مربوط به هر کدام از متغیرها درپژوهش آراویندان و دیگران (1996) کار زیادی انجام شده، با توجه به شرایط سازمان مورد مطالعه تعاریف ملموس و واضح تر شده و به تائید رسیده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )