توانمندی کارکنان در حل مشکلات دانش آموزان و ارائه راه حل مناسب به آنها
دولتی
–
۴٫۳
۴۷٫۹
۲۹٫۶
۱۸٫۳
۳٫۶۱
–
–
۵٫۸
۳۴٫۲
۵۹٫۹
۴٫۵۴
۰٫۹۳-
غیر انتفاعی
–
۴٫۶
۴۱٫۵
۲۹٫۲
۲۴٫۶
۳٫۷۳
–
–
۷٫۷
۳۳٫۸
۵۸٫۵
۴٫۵۰۷
۰٫۷۷۷-
با توجه به یافته های جدول فوق میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان مدارس دولتی در بعد قابلیت اطمینان از میانگین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار در این مدارس پایین تر بوده است. در بین گویه های بعد قابلیت اطمینان بیشترین میانگین شکاف مربوط به گویه توانمندی کارکنان در حل مشکلات دانش آموزان و ارائه راه حل مناسب به آنها (۰٫۹۳-) و کمترین میانگین شکاف مربوط به گویه مودب بودن کارکنان و معلمان مدرسه (۰٫۳۹-) می باشد. نمره منفی شکاف در بعد قابلیت اطمینان در بین دانش آموزان مدارس دولتی بدین معنی است که دانش آموزان این نوع از مدارس از کیفیت خدمات ارائه شده مربوط به این بعد ناراضی می باشند و مدرسه نتوانسته انتظار آنان را برآورده کند.
همچنین میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی در بعد قابلیت اطمینان از میانگین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار در این مدارس پایین تر بوده است. در بین گویه های بعد قابلیت اطمینان بیشترین میانگین شکاف مربوط به گویه توانمندی کارکنان در حل مشکلات دانش آموزان و ارائه راه حل مناسب به آنها (۰٫۷۷۷-) و کمترین میانگین شکاف مربوط به گویه مودب بودن کارکنان و معلمان مدرسه (۰٫۴۲۳-) می باشد نمره منفی شکاف در بعد قابلیت اطمینان در بین دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بدین معنی است که دانش آموزان این نوع از مدارس از کیفیت خدمات ارائه شده مربوط به این بعد ناراضی می باشند و مدرسه نتوانسته انتظار آنان را برآورده کند.
فرضیه نهم: بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اطمینان در مدارس دولتی و غیر انتفاعیتفاوت معنی داری وجوددارد.
جدول۴-۲۱-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اطمینان در مدارس دولتی و غیر انتفاعی
متغیر وابسته
میانگین
تعداد
انحراف معیار