۲۵
۶/۶
متوسط رو به بالا
۸۹
۷/۲۳
متوسط
۲۱۶
۴/۵۷
متوسط رو به پایین
۴۳
۴/۱۱
پایین
۳
۸/۰
تعداد کل
۳۷۶
۱۰۰
میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی: جدول ۵-۱-۱۲ نشاندهنده توزیع فراوانی و درصد میزان استفادهی پاسخگویان از وسایل ارتباطی است. برای سنجش این متغیر در این پژوهش از ۵ وسیله و هم چنین دامنه پاسخی خیلی کم (یا اصلاً)، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد استفاده شده است. همانگونه که جدول نشان میدهد، بیشترین نسبت استفاده از تلویزیون خارجی (ماهواره)، برای پاسخگویان در طبقهی خیلی کم (اصلاً) (۸/۵۴ درصد) قرار گرفته است. کمترین نسبت استفاده از این رسانه به میزان خیلی زیاد (۴/۶ درصد) است. ۵/۷۰ درصد از پاسخگویان اظهار کرده اند که خیلی کم از رادیو استفاده می کنند. در حالی که در مجموع، تنها نزدیک به ۱۱ درصد پاسخگویان در حد متوسط و بیشتر در طول روز از رادیو استفاده میکردند. درمورد اینترنت، بیشتر پاسخگویان (۱/۴۳ درصد) اصلاً از اینترنت استفاده نمیکردند. ۱۶ درصد، کم ؛ ۸/۱۷ درصد، متوسط؛ ۱/۱۴ درصد، زیاد و ۹ درصد، خیلی زیاد در طول شبانهروز از اینترنت استفاده می کنند. درمورد تلویزیون داخلی، ۸/۳۷ درصد پاسخگویان (بیشترین نسبت) اظهار کرده اند که در طول شبانهروز در حد متوسط از این رسانه استفاده می کنند. ۵/۲۸ درصد پاسخگویان، ساعات زیادی از روز را به تماشای تلویزیون داخلی میپردازند. کمترین نسبت استفاده از این رسانه در طبقهی اصلاً (۷/۳) و کم (۵/۱۲) قرار گرفته است. ۶/۱۷ درصد از پاسخگویان اظهار کرده اند که زمان خیلی زیادی از روز را صرف تماشای تلویزیون داخلی می کنند. ۵/۵۹ درصد پاسخگویان در حد متوسط و زیاد به استفاده از موبایل میپردازند. ۹/۱۸ درصد از پاسخگویان، خیلی زیاد از موبایل استفاده می کنند. تنها ۱۶ نفر (۳/۴ درصد) از کل نمونه مورد بررسی، اظهار کرده اند که هیچ استفادهای از موبایل ندارند یا خیلی کم از آن استفاده می کنند. نسبت پاسخگویانی که به میزان کم از موبایل استفاده می کنند، ۳/۱۷ درصد میباشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۵-۱-۱۲ توزیع فراوانی و درصد میزان استفادهی پاسخگویان از وسایل ارتباط جمعی
وسایل ارتباط جمعی
میزان استفادهی روزانه
خیلی کم (اصلاً)
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد