رتبه
متغیر
نمره میانگین
۱
چیدمان
۲٫۷۲
۲
دما
۲٫۵۹
۳
طراحی محیط
۲٫۴۳
۴
نورپردازی
۲٫۲۷
همانگونه که جدول بالا به نمایش میگذارد، ترتیب رتبه متغیرهای مستقل چیدمان دما، طراحی محیط و نورپردازی میباشند.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
-۵-۱ مقدمه
در این فصل، در راستای اتصال پژوهشهای پیشین با پژوهش حاضر، ابتدا نتایج آزمون فرضیه ها تحلیل میشود و سپس نتیجهگیری به عمل می آید. در پایان فعالیت تحقیقی، با توجه به فرضیات آزمون شده و رد یا قبول فرضیات، محقق باید نتیجه کار را ارائه نماید. نتایج حاصل از فرضیات نیز مبنایی برای پیشنهادات پایانی تحقیق میباشد. بنابراین یکی از قسمتهای مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد، نتیجه گیریهای صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب در هر تحقیق است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در فصل اول به بیان مقدمه ای مختصر بر موضوع، بیان مسأله ، فرضیات پژوهش ، اهداف و سوالات پژوهش پرداختیم. به دنبال آن در فصل دوم به طور کامل و جامع ،ادبیات پژوهش را مورد بررسی قرار دادیم .در فصل سوم روش پژوهش را بیان نمودیم. در فصل چهارم ، به آزمون فرضیه ها پرداخته شده و به نتایج پژوهش اشاره شده است، ولی تبیین و چرایی نتایج امری است که در فصل پنجم مورد بررسی قرار می گیرد. به طور خلاصه در این فصل نتایج حاصل از پژوهش با توجه به داده های جمع آوری شده و آزمون های آماری ارائه می گردد ومدل رابطه بین توجهات سمعی و بصری محیط فروشگاه و خرید برنامه ریزی نشده ارائه می شود.
در این فصل، سعی شده است با بهره گرفتن از یافته ها و نتایجی که در طی فرایند تحقیق به دست آمده، پیشنهادات و توصیه هایی جدید، امکان پذیر و سودمند در ارتباط با موضوع تحقیق ارائه شود. همچنین پیشنهاداتی به محققان و پژوهشگران برای تحقیقات در آینده ارائه شده و محدودیت های پیش رو در انجام این تحقیق نیز به اختصار بیان شده است.
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر توجهات سمعی و بصری محیط فروشگاه بر خرید برنامه ریزی نشده مشتریان ، انجام گرفته است.
بنابراین با توجه به توضیحات مذکور ، این فصبل شامل موارد زیر است :
-
- نتایج به دست آمده از آمار توصیفی
-
- نتایج به دست آمده از آمار استنباطی
-
- ارائه پیشنهادات بر مبنای یافته های پژوهش
-
- ارائه پیشنهادات برای پژوهش های آتی
-۵-۲ تحلیل وضعیت جمعیت شناختی متغیرها