آزمونهای معلم ساخته دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و عربی سال اول دوره متوسطه شهرستان قم
در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳. گزارش طرح پژوهشی مصوب شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش
استان قم .
فلسفی نژاد، محمد رضا.(۱۳۹۱). جزوه کلاس نظریه سوال پاسخ ( irt) . دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
دانشگاه علامه طباطبایی.
کاپلان، روبرت ام؛ ساکوزو، دنیس پ. (۱۳۸۸). روان آزمایی (ترجمه ی علی دلاور، فریبرز درتاج و
نور علی فرخی). تهران: ارسباران. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۴).
کرسول، جان دبلیو.(۱۳۹۱). طرح تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی (ترجمهی اسماعیل سعدی پور). تهران: دوران. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۹).
کرلینجر، فرد آن.(۱۳۸۸). مبانی پژوهش در علوم رفتاری (ترجمه ی حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی
زند). تهران: آوای نور.( تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۸۶).
کروکر، لیندا؛ آلجینا، جیمز.(۱۳۸۸). مباحث نو در روانسنجی (ترجمه ی ولی الله فرزاد و حسین زارع).
تهران: آییژ. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۸).
کیامنش، علیرضا؛ حسنی، محمد.(۱۳۸۸). نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی
نظام آموزشی. فصلنامه نوآوری های آموزشی، ۳۰، ۱۰۱ – ۷۵٫
مگنوسون، دیوید.(۱۳۵۱). مبانی نظری آزمون های روانی ( ترجمه ی محمد نقی براهنی). تهران: انتشارات
دانشگاه تهران. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۶۷).
واحدی، شهرام ؛ فزون مهر، نادر. (۱۳۸۴). بررسی میزان انطباق سوالات امتحانات نهایی و داخلی سال
سوم راهنمایی بر اساس شاخص های روانسنجی در استان آذربایجان غربی. گزارش طرح پژوهشی
مصوب سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی .
همبلتون، رونالد ک؛ سوامیناتان، اچ ؛ جین راجرز، اچ. ( ۱۳۸۹). مبانی نظریه پرسش- پاسخ (ترجمه ی
محمد رضا فلسفی نژاد). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
هومن، حیدر علی. ( ۱۳۸۴). اندازه گیری های روانی و تربیتی ( فن تهیه تست و پرسشنامه). تهران: پیک
فرهنگ.
یونسکو.(۱۳۸۴). پرونده ای باز در مورد آموزش و پرورش فراگیر (ترجمه ی ابوالفضل سعیدی). تهران:
پژوهشکده ی کودکان استثنایی.
Alzu’bi, M. A. (2014). The Extend of Adaptation Bloom’s Taxonomy of Cognitive Domain In English Questions Included in General Secondary Exams. Advances in Language and Literary Studies, 5(2): 67-72.
Azar, A. (2005). Analysis of turkish high-school physics-examination questions and university entarence exams questions according to Bloom’s taxonomy. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2(2): 144-150.
Baltes, P. B., Smelser , N.J. (2001). International encyclopedia of the social & behavioral sciences. Vol 11, Amsterdam/New York, NY: Elsevier.
Brennan, R. L. (2010a). Generalizability Theory. New York: Springer-Verlag.
Brennan, R. L. (2010b). Generalizability theory and classical test theory. Applied Measurement in Education, 24(1): 1-21.
Brennan, R. L.(2003). Coefficients and Indices in Generalizability Theory. Center for Advanced Studies in Measurement and Assessment CASMA Research Report, 1, Avalable at: http://www.uiowa.edu/~casma/ASA.casma.rpt.pdf
Briggs, D. C., & Wilson, M. (2007). Generalizability in item response modeling.Journal of Educational Measurement, ۴۴(۲), ۱۳۱-۱۵۵٫
Brown, J. D. (2005). Statistics corner, questions and answers about language testing statistics: Generalizability and decision studies. Shiken: JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, 9(1): 12-16
Cardinet,J., Johnson,S.,Pini,G.(2010).Applying generalizability theory using EduG. Published by Routledge.
Cardinet,J., Tourneur, Y., & Allal,L.(1976). The symmetry of generalizability theory: Applications to educational measurement. Journal of Educational Measurement,13,
۱۱۹-۱۳۵٫
Fan, X., Sun, S. (2013). Generalizability theory as a unifying framework of measurement reliability in adolescent research. The Journal of Early Adolescence, 34 (1): 38-65.
Guler, G., Özdemir, E., & Dikici, R. (2012). A Comparative Analysis of Elementary Mathematics Teachers’ Examination Questions And SBS Mathematics Questions According To Bloom’s Taxonomy. Journal of Education Faculty, 14(1): 41-60.
Guler, N., Gelbal, S. (2010). Studying Reliability of Open Ended Mathematics Items
According to the Classical Test Theory and Generalizability Theory. Educational
Sciences: Theory & Practice, 10 (2): 1011-1019.
Karamustafaoglu, S., Sevim, S., Karamustafaoglu, O., Cepni, S. (2003). Analysis of Turkish High- School Chemistry – Examination Questions According to Blooms Taxonomy, Chemistry Education Research and Practice, 4 (1): 25-30.
Kumazawa,T.(2009). Revision of a Criterion-Referenced Vocabulary Test Using Generalizability Theory. JALT Journal,31(1): 81-100
Mehri, M. (2013). Students’ Learning Achievement in Publicand Private Schoolsin Kabul, Afghanistan: A comparison of grade 9 students in biology subjectMarina Mehri Faculty: Art. thesis of Master of Education and Didactics, Karlstad University.
Miller, M. D. (2010). Classical Test Theory Reliability. International Encyclopaedia of Education (Third Edition),P 27 – ۳۰٫
Scholtes, V. A., Terwee, C. B., & Poolman, R. W. (2011). What makes a measurement instrument valid and reliable?. Injury, 42(3): 236-240.
Sudweeks, R. R., Reeve, S., Bradshaw, W. S. (2005). A comparison of generalizability theory
and many-facet Rasch measurement in an analysis of college sophomore writing.
Assessing Writing, 9 : 239–۲۶۱٫
Suen, H. K., Lei, P. W.(2007).Classical versus Generalizability theory of measurement. Educational measurement, 4: 1-13.
Wakeman, S. (2013). Using the Access Test as a Predictive Measure of English Learner Success on the Biology End-of-course-test in Georgia . dissertation for the degree of Doctor of Education, The University of Alabama Tuscaloosa.
Webb, N. M., & Shavelson, R. J. (2005). Generalizability theory: Overview. Encyclopedia of statistics in behavioral science, 2: 717-719.
منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی روایی و اعتبار ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین