همانطور که از نتایج آزمون مشخص است تعداد ( درصد) افرادی را که در گروه یک قرار میگیرند و توسط تابع تشخیص درست پیش بینی شده است برابر با ۱۰۷ نفر ( ۳/۸۶ درصد) میباشد و برای گروه دوم برابر با ۸۹ نفر (۶/ ۷۳ درصد) و به همین ترتیب برای گروه سوم ۱۳۱ نفر برابر با ۶/ ۹۳ درصد میباشد. بنابراین توابع تشخیص در ابتدا افراد گروه سوم، سپس گروه اول و بعد از آن افراد گروه دوم را بهتر پیش بینی می کند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
آزمونهای تکمیلی
-
- آزمون مناسب بودن تابع تشخیص[۱۸۳]
-
-
-
نتایج آزمون مناسب بودن توابع تشخیص در جدول ۴-۲۲٫ نشان داده شده است.
جدول ۴- ۲۲٫ نتایج آزمون مناسب بودن تابع تشخیص
توابع تشخیص (پیش بینی کننده)
Wilks‘ λ
۲χ
درجه آزادی
Sig
نتیجه آزمون
تابع ۱
۱۶۱/۰
۴۴۰/۶۹۱
۱۸
۰۰۰/۰
تأئید
تابع ۲
۶۴۰/۰
۵۰۱/۱۶۸
۸
۰۰۰/۰
تأئید
همانطور که در جدول ۲۱٫۴٫ دیده می شود با انجام آزمون در سطح اطمینان ۹۵ درصد، مقدار Sig = 0.000 به دست آمد. چون مقدار ۰۵/۰p< میباشد، لذا توابع تشخیص پیش بینی کننده (برآوردی) توابع مناسبی میباشند.
.
فصل پنجم
« نتیجه گیری، ارائه راهکارها و پیشنهادات»
مقدمه
فصل پنجم یکی از مهمترین و کاربردی ترین فصول هر پایان نامهای بشمار میرود، زیرا پس از تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضها و همچنین تحلیل یافته های تحقیق در فصل چهارم در این فصل در ابتدا نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته ها بصورت خلاصه ارائه شده و سپس مقایسه ای با سایر مطالعات منتشر شده در این زمینه انجام گرفته است و در پایان پیشنهاداتی جهت انجام تحقیقات بعدی در این زمینه در آینده و همچنین محدودیتهای موجود در مطالعه حاضر آورد شده است.
هدف اصلی در تحقیق حاضر این بود که رابطه متغیرهای زمینهای جنسیت، سن، سطح تحصیلات ، میزان درآمد و شغل بر تمایل به خرید سبز مشتریان کالاهای مصرفی در ایران مورد آزمون قرار گیرد. بهمین منظور براساس مطالعات گذشته و با بهره گرفتن از پرسشنامه استاندارد تهیه شده، تمایل به خرید سبز مشتریان به وسیله نه فاکتور کلی که در فصل چهارم بطور کامل مورد اشاره قرار گرفته است و شامل مولفه های رفتار خرید دوست دار محیط زیست، فعالیت های زیست محیطی، دانش زیست محیطی، باور مشتری به اثربخشی، حفاظت از محیط زیست، توجه به بازیافت، عوامل اقتصادی، نگرانی های زیست محیطی و بدبینی نسبت به ادعاهای زیست محیطی سنجیده شده است. همچنین در فصل چهارم طبقه بندی مشتریان با بهره گرفتن از این ویژگیهای زیست محیطی و متغیرهای زمینه ای با بهره گرفتن از آزمون تحلیل خوشه ای در سه خوشه مختلف انجام گرفت که این خوشه بندی شرکتهای تولیدی و بازاریابان را یاری میدهد تا براساس بازار هدف و استراتژیهای بازاریابی خود ویژگیهای مشتریان خود را به درستی شناسایی کرده و بر اساس آن تصمیم گیری نمایند.
۵-۱- خلاصه تحقیق
این تحقیق با عنوان “تقسیم بندی مشتریان بر اساس تمایل به خرید کالای سبز در بازار مصرفی ایران” بصورت مطالعه مقطعی برای خوشه بندی مشتریان بر اساس سن، جنس، شغل، میزان درآمد و سطح تحصیلات مورد بررسی قرار گرفته است.
نمونه آماری این مطالعه شامل ۳۸۵ مشتری بالای ۱۸ سال فروشگاه های زنجیره ای در شهر تهران بودند که بصورت تصادفی ساده طی یک روز عادی و یک روز تعطیل هفته برای تکمیل پرسشنامه انتخاب شدند.
در این پرسشنامه پنج متغیر زمینه ای و سی و نه پرسش مربوط به نه عامل دانش زیست محیطی، رفتار خرید دوستدار محیط زیست، نگرانی های زیست محیطی، مسایل مربوط به بازیافت، بدبینی نسبت به ادعاهای زیست محیطی و عوامل اقتصادی وجود داشت (روایی و پایایی این پرسشنامه بر اساس مطالعات گذشته، نظرات و راهنمایی های اساتید مربوطه مورد سنجش قرار گرفت).