خرید متن کامل پایان نامه ارشد | -۱حر عاملی همان ،ج۱۹،ص۵۵ – 9
-
- ۱- راغب اصفهانی، المفردات فی الفاظ القرآن،تحقیق صفوان عدنان،داوودی،دمشق،دارالقرآن،ط ۱،۱۴۱۲ ص: ۸۶۲ ↑
-
- -۲فرهنگ لغت حقوقی ص ۱۵ ↑
-
- ۳- خمینی،روح الله،تحریر الوسیله،بیروت ،داراحیاء،التراث العربی،۱۴۰۲ ق،ج۲،ص۵۵۲ ↑
-
- -۱ نجفی ، محمد حسن،جواهر الکلام ، محقق قوچانی ،عباس ، دار الاحیاء التراث العربی بیروت چاپ هفتم ، ج۴۲ ص ۷ ↑
-
- – سوره قصص ایه ۱۱ و سوره کهف آیه۶۴ ↑
-
- -۱ابن فهد حلی،احمد ابن محمد المهذب البارع،قم،جامعه المدرسین۱۴۱۳،ج ۵ص۱۳۶ ↑
-
- ۲-Sex ↑
-
- ۳-Gender ↑
-
- (gender) (WHO. 2001) -4 ↑
-
- ۱-فرهنگ لغت حقوقی ص ۴ ↑
-
- ۱-حرّ عاملی، همان، ج ۱۸ص ۱۰۴ ↑
-
- ۲-حرّ عاملی، همان، ج ۲۹ص ۳۸۵ و ۳۸۴ ↑
-
- ۳-حرّ عاملی، همان: ۳۵۶ ↑
-
- ۴-نجفی، ۱۴۰۴: ۱۶۸ ↑
-
- ۱-حرّ عاملی، همان، ۲۹۴ ↑
-
- ۲-حرّ عاملی، همان: ۳۸۹ ↑
-
- ۳-حرّ عاملی، همان: ۱۸۰ ↑
-
- -۱حر عاملی همان ،ج۱۹،ص۵۵ ↑
-
- -۱اردبیلی، احمدبن محمد، زیدهالبیان فی احکام القرآن،تهران،المکتب المرتضویه ج۱ ص۶۷۱ـ۶۷۲ ↑
-
- -۱حر عاملی،همان، ج ۱۹ ص۵۵ ↑
-
- ۲-زمخشرى، تفسیر الکشاف جلد اول، ص۲۳۳: «و هى الحیاه الحاصله بالارتداع عن القتل لوقوع العلم بالاقتصاص من القاتل…. و مجمع البیان فى تفسیر القرآن، طبرسى، جلد ۱-۲، ص۴۸۱ و تفسیر المنار، محمد رشید رضا، جلد دوم، ص۱۳۲٫ ↑
-
- ۱-نقل از مرحوم استاد محمود شهابى، ادوار فقه، جلد ۱، ص۱۲۵٫ و مجمع البیان ج۱-۲، ص۴۸۱ نقل از سدى ↑
-
- ۲-حر عاملی،همان ، جلد۱۹، ص۶۳٫ ↑
-
- ۳- رشید رضا ،، تفسیر المنار ، بیروت،دارالفکر،جلد۲، ص۱۲۶، ↑
-
- سوره مائده آیه ۳۲-۱ ↑
-
- ۱-راوندی،سید قطب الدین،فی ضلال القرآن، دارالشروق چاپ ۹، ۱۴۰۰ق ج۶،ص۲۶۱ ↑
-
- ۲-طباطبائی، السیدمحمدحسن، المیزان فی تفسیر القرآن، قم مؤسسه نشر الاسلامی ۱۴۰۲ ق ،ج۱ ص۴۳۳ ↑
-
- ۱-حر عاملی ،همان ،ج ۱۹ ص۹۸ ↑
-
- ۱-کلینی،بو جعفر محمد ابن یعقوب ابن اسحاق ،فروغ کافی ،تهران دارالکتب اسلامی،چاپ سوم،۱۳۶۷،ج ۷،ص۲۷۷ ↑
-
- -۲حر عاملی،همان،ص۵۲ ↑
-
- ۳-کلینی، همان،ص۲۷۶ ↑
-
- -۱حر عاملی،همان،ج ۲۹،ص۶۳ ↑
-
- ۲-حر عاملی،همان،ص۵۷و۶۴ ↑
-
- – حر عاملی،همان،ج۲۹،ص۱۹۴۱ ↑
-
- حر عاملی،همان ج: ۲۹ ص: ۱۹۷-۲ ↑
-
- ۱-حر عاملی،همان،ص ۲۰۲ ↑
-
- ۲حر عاملی،همان ص، ۲۰۶ ↑
-
- ۱- طوسی، فهرست کتب الشیعه،. تحقیق سید عبدالعزیز طباطبایی، نشر مکتبه المحقق الطباطبایی، ۱۴۲۰ق ص۴۰۲٫ قال الشیخ: ضعیف استثناه ابوجعفر ابن بابویه من رجال نوادر الحکمه. همچنین ر.ک: تنقیح المقال، ج۳، ص۱۶۷٫ الخویی، معجم رجال الحدیث، ج۱۸، ص۱۲۵-۱۱۹٫ ↑
-
- ۱-تنکابنی فروغ – با مجازات های اسلام آشنا شویم ص ۵۷ ↑
-
- ۲-خسرو شاهی قدرت الله – فلسفه قصاص از دیدگاه اسلام ص ۳ ↑
-
- ۳- از آن جا که این قوانین بر روى دوازده میز مفرغ نقد شده بودند به عنوان «قانون ۱۲ میز» نیز شناخته مىشوند (آلبر ماله و ژول ایزاک، تاریخ رُم، ترجمه میرزا غلامحسینخان زیرکزاده، ص۴۲٫ ↑
-
- ۱-همان، ص ۴۳ ↑
-
- -۲ ویل دورانت، قصه الحضاره، ترجمه زکى نجیب محمود، ج ۹، ص ۶۷ – ۷۱ (ترجمه و تلخیص). ↑
-
- ۳-صلاح مصطفى نوال، البلاده العربیّه و التنبیه، ص ۸۱ ↑
-
- ۱-تنکابنی فروغ – بامجازات های اسلامی آشنا شویم ص ۶۲ ↑
-
- ۲- سفر خروج، باب ۲۱، آیه ۲۸ ↑
-
- ۳-مائده آیه ۴۵ ↑
-
- -۴سفر خروج، باب ۲۱، آیه ۲۳ و سفر تثنیه، باب ۹۹، آیه ۲۱ ↑
-
- -۱علاوه بر نص قبل، در سفر خروج، باب ۱۲۱، آیه ۱۲ ↑
-
- سفر اعداد، باب ۳۵، آیه ۳۱-۲ ↑
-
- (ذلک تخفیف من ربکم و رحمه) بقره(۲) آیه ۱۷۷-۳ ↑
-
- (فمن تصدّق به فهو کفّاره له) مائده (۵) آیه ۴۵٫-۴ ↑
-
- -۵فخر رازى، التفسیر الکبیر، ج ۱۲، ص ۷٫ ↑
-
- -۶سفر خروج، باب ۲۱، آیه ۱۳ و اعداد، باب ۳۵، آیات ۱۱ – ۲۵ ↑
-
- -۱انجیل متى، باب ۵، آیه ۲۳٫ ↑
-
- -۲همان، باب ۵، آیه ۱۹ ↑
-
- ۳- مائده (۵) آیات ۲۷ – ۳۲٫ ↑
-
- -۱أتجعل فیها من یفسد فیها ویسفک الدماء) بقره (۲) آیه ۲۹ ↑
-
- ۲- شورا (۴۲) آیه ۴۰٫ ↑
-
- ۳-همان، آیه ۴۱٫ ↑
-
- ۴-همان، آیه ۴۲٫ ↑
-
- ۵-نحل (۱۶) آیه ۱۲۶ ↑
-
- ۱- سید محمدحسین طباطبایی، تفسیر المیزان، ج ۱، قم، مؤسسه نشر اسلامى، ص ۴۳۵٫ ↑
-
- -۱جواد على،کاظمی، المفصل فی تاریخ العرب قبل الاسلام،بیروت،دارالملایین، ج ۵، ص ۴۸۹ ↑
-
- -۲شوری: ۴۰ ↑
-
- -۳بقره: ۱۷۸ ↑
-
- -۴نحل: ۱۲۶ ↑
-
- -۵نساء: ۹۲ ↑
-
- -۶مائده: ۴۵ ↑
-
- -۱درباره تفسیر این آیه و بحث هاى تاریخى که در ذیل آن آمده ر.ک: قرطبى، الجامع لاحکام القرآن، ج ۲، ص ۲۵۱; نجفى، محمد حسن، جواهر الکلام، ج۴۲، ص ۶۶ . روایاتى در این زمینه در معناى آیه و رد تصور باطل نقل شده است. ر.ک: وسایل الشیعه، ج ۲۱، ص۲۹، ح ۳ و براى توضیح بیش تر ر.ک: ایازى، محمد علی، فقه پژوهی قرآنی، فصل سوم، و از همین نویسنده مقاله «زبده البیان و تفاسیر فقهى اهل سنت» مجله کیهان اندیشه، ش ۶۷، ص ۵۴٫ ↑
-
- -۲متقى هندى، کنزالعمال، ج ۱۶، بیروت، مؤسسه الرساله، ۱۹۵۴، ص ۳۷۱ ↑
-
- -۳محقق بحرانى، الحدائق الناضره ، قم ، جامعه مدرسین، ۱۳۶۳، ج ۲۳ ص ۲۰٫ ↑
-
- -۴شیخ حرّ عاملى، وسایل الشیعه، ج ۲۱، قم، مؤسسه آل البیت لاحیاء التراث، ۱۴۱۴ ق، چ دوم، ص ۳۶۵ ↑
-
- -۱(إنّ اکرمکم عندالله أتقیکم) (حجرات: ۱۳). ↑
-
- -۱تعامل و تعارض بین فقه و حقوق بشر (مصاحبه با آیت الله بجنوردی) مجله فرزانه، دوره سوم، شماره۸ ↑
-
- -۱حر عاملی،همان،ج ۲۷ – باب ۱۲ – ح ۶۱ ↑
-
- -۱آیت الله جوادی آملی، زن در آئینه جلال و جمال،تهران،مرکز نشر فرهنگی رجاء،چاپ چهارم،ص۴۰۳ ↑