۶
۱۳۸۳
حسینی، پرمه
ساختار بازار جهانی فرش دستباف و بازارهای هدف صادراتی ایران
نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد ساختار تجارت جهانی فرش دستباف از انحصار چند جانبه با نوساناتی طی دوره ٢٠٠٠ – ١٩٧۵ مواجه بوده است. بررسی طرف عرضه ساختار تجارت جهانی نیز گویای آن است که ساختار انحصار چند جانبه صادرات متحول شده و از قدرت انحصاری صادرکنندگان آن کاسته شده است، در مقابل ساختار واردات فرش از انحصار چند جانبه پیروی نموده است. مقایسه صادرات و واردات جهانی فرش دستباف گویای آن است که انحصار از آن واردکنندگان است تا صادرکنندگان.
۷
۱۳۷۸
فرحبخش
بررسی عوامل موثر بر صادرات فرش
به منظور بررسی عوامل مرتبط باصادرات، فرش یعنی تولید فرش، قیمت فرش و شوک های طرف عرضه(پیمان ارزی)در نظر گرفته شده و در اثر آنها برصادات فرش بررسی شده است. نتایج نشان داد که طی دوره ۱۳۵۰-۱۳۷۸تمامی متغیرهای فوق بر صادرات فرش،تاثیر مثبتی بر جای می گذارند، بخصوص قیمت های نسبی در بین متغیرهای مورد بررسی نیز بیشترین اثر را براین صادرات دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
مطالعات خارجی
۸
۲۰۱۲
وایجند وهمکارانش
توسعه قابلیت های بازاریابی شرکت کوچک و متوسط
نتایج این تحقیق نشان می دهد که پیام رسانی فوری، یا مدیریت منابع انسانی به عنوان مشتریان داخلی سازمان، عامل اصلی در ایجاد انگیزه در کارکنان به طور موثر به منظور توسعه بازاریابی استراتژیک و عملیاتی قابلیت های بازاریابی اعمال اثر مثبت و معنادار بر رضایت و وفاداری مشتریان،که در نهایت منجر به عملکرد سازمانی بهتر در از نظر فروش، سود و سهم بازار است. تحقیق همچنین به مقدار کمیاب از شواهد تجربی که منجر به اثر مثبت و مستقیم از IMاستراتژی بر عملکرد کسب و کار می شود اشاره می کند.
۹
۲۰۱۱
مریلیز[۸۱] و دیگران
قابلیت های بازاریابی: مقدمات و مفاهیم برای SME عملکرد B2B
این مطالعه یک دیدگاه جدید در استراتژی بازاریابی SME در زمینه B2B با بهره گرفتن از منابع مبتنی بر مشاهده شرکت فراهم می کند. مطالعه یک مدل ساختاری ارتباط قابلیت های بازاریابی و بازاریابی عملکرد را عنوان می کند. ۳۶۷ شرکت SME استرالیا را مورد بررسی قرار می دهد بازاریابی دو قابلیت کلیدی، یعنی نام تجاری و نوآوری بر روی عملکرد تاثیر عمده ای در زمینه B2B SME داشته اند. این اولین مطالعه ارزیابی SME است همزمان نوآوری و نام تجاری قابلیت بازاریابی، با قابلیت نوآوری قویترین تعیین کننده است.
۱۰
۲۰۰۱
کادگان و همکاران
پیش بینی کننده های کلیدی رفتارهای بازار گرای صادراتی
به فاکتورهای اساسی رفتار صادراتی مبتنی بر
بازار اشاره کردند. به همین منظور آنها مدلی را برای عناصر کلیدی فعالیتهای بازاریابی
صادراتی مبتنی بر بازار ارائه دادند و آنرا با بهره گرفتن از اطلاعات پیمایشی کسب شده از فنلاند و نیوزیلند آزمون کردند. در این زمینه نتایج مطالعات فراوانی نشان داده است شرکتهایی که رفتار بازارگرایی آنها با توجه به کارکردهای صادراتی بوده، بسیار موفقتر می باشند تا کسانی که به رفتارهای صادراتی کمتر توجه میکنند. متغیرهای آزمونشده، پیش بینی کننده مناسبی از رفتار صادراتی مبتنی بر بازار شرکتها را ارائه دادند. نتایج نشان داده است که چندین عامل برای کارکرد شرکتهای صادراتی منحصر به فرد می باشند و نقش کلیدی در رفتار مبتنی بر بازار صادراتی ایفا می کنند.
۱۱
۲۰۰۰
اهرانبرگ، بارنارد
ساخت یک مدل برای تصمیم گیری: گذشته، حال آینده
یک مدل توصیفی ارائه دادند. مدل های توصیفی در جستجوی نشان دادن پدیده های بازاریابی می باشند. این مدلها به تشریح متغیرهای بازاریابی پرداخته؛ مبنی بر اینکه که یک مدیر می تواند آنها را کنترل و یا حداقل روی آنها تأثیر گذارد. مدلهای آمیخته بازاریابی، برحل مشکلات مدیریت بازاریابی بسیار مؤثر میباشند. به نظر می رسد که این متغیرها دارای قدرت پیشبینی و یا تعیین علیت میباشند تا مدیران بتوانند اثر تغییر متغیرهایی را که اتفاق خواهد افتاد، اندازه گیری کنند.
پس از بررسی ادبیات ، مدل بکار گرفته شده توسط(۲۰۱۱) Merillees& Rundle-Thiele &Lye در مقاله قابلیت های بازاریابی ، به دلیل سازگاری شاخص های اصلی آن با هدف پژوهش حاضر ،به عنوان مدل مفهومی این پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد که در آن قابلیت بازاریابی[۸۲] شامل بازارگرایی[۸۳]،قابلیت مدیریت[۸۴] ،قابلیت برند[۸۵] و قابلیت نوآوری[۸۶] است و عملکرد سازمان توسط عملکرد بازاریابی[۸۷] سنجیده می شود.